Automatizarea contabilitatii inseamna drumul spre succes

Automatizarea contabilitatii

Ultimii doi ani au fost si vor ramane niste ani extrem de incercat si dificili atat pentru manageri, cat si pentru economie in general. Managerul unei firme este cel care trebuie, constant, sa ia decizii privind actiunile si masurile ce se impun pentru activitatea acesteia. Pentru ca aceste decizii sa fie coerente si corecte, managerul are nevoie de acces la informatii precise. In esenta, el trebuie sa cunoasca, in orice moment, situatia financiara a companiei.  

Atunci cand esti la inceput de drum si ai o afacere mai mica, este usor sa te afunzi si sa te pierzi uneori in operatiunile de zi cu zi care au loc intr-o firma. E normal sa fie asa, insa, uneori, avem nevoie si de un mic ajutor care sa ne ofere posibilitatea si oportunitatea de a ne duce compania catre un alt nivel de performanta, iar automatizarea contabilitatii poate reprezenta acest mic ajutor. 

Ca administrator de firma, primul nostru gand se indreapta intotdeauna catre eficienta si vrand nevrand trebuie sa revizuim procesele: cum sa ne organizam resursele si sa ne desfasuram activitatea de baza in cel mai eficient mod, minimizand eforturile si maximizand castigurile. Acest lucru nu este posibil, insa, fara sa acoperim sarcinile administrative cu acuratete si siguranta, chiar daca ele nu sunt activitatea noastra preferata.  

Scribsoftware te ajuta oferindu-ti o platforma unica de gestiune financiar-contabila, din care poti emite usor facturi, in care poti introduce facturi de la furnizori si gestiona costurile. Utilizand aceasta platforma, in orice moment poti monitoriza cum merge business-ul si poti face previziuni care sa te ajute atunci cand ai nevoie sa iei decizii despre viitorul companiei tale. 

Dat fiind toate aceste intamplari ale ultimilor ani, toate companiile, din toate segmentele de economie, s-au confruntat cu provocari complet noi, companiile mici si mijlocii fiind si cele mai vulnerabile si trebuie sa tinem cont ca ele sunt cele care ofera mai mult de jumatate din locurile de munca de la noi si din Europa. Deci, sub acest aspect este normal ca managerii sa isi faca griji cu referire la viitorul companiilor. 

In aceste conditii, managerii nu mai pot astepta sa vada ce se poate intampla in viitorul apropiat ci trebuie sa gaseasca solutii fiabile si sa ia orice decizii si actiuni sunt necesare pentru a tine efectele economice ale pandemiei sub control. Acesta este un moment potrivit pentru companii sa urmareasca cresterea eficientei proceselor interne si sa investeasca in instrumente de digitalizare care sa le pregateasca mai bine pentru un viitor incert. 

Care ar putea fi cel mai bun inceput pentru digitalizare? Categoric acesta va fi legat de segmentul financiar-contabil al companiei, aducand in discutie un software contabil performant, care poate fi implementat usor, incepand sa va ajute in scurt timp sa aveti acces la informatii de business corecte si mereu la zi. Mai mult decat atat, o astfel de solutie inseamna chiar mai mult decat contabilitate de baza, el reprezinta un instrument performant de management financiar, util totodata echipei de contabilitate, dar si managerilor care au nevoie de o baza solida pentru deciziile pe termen scurt si mediu pe care trebuie sa le ia in aceasta perioada. 

Ce poate face un software de contabilitate pentru a ne scoate la liman?  Acopera toate nevoile de contabilitate ale unei companii mici sau mijlocii. Sa vedem cum! 

Atunci cand administrezi o companie mica, de cele mai multe ori, ai multe nevoi si putine fonduri disponibile pentru a le acoperi. De aceea, orice investitie trebuie sa aiba un raport optim, iar WinMentor garanteaza acest echilibru cumuland toate functionalitatile unui program de contabilitate complet: module avansate de operare cu conturi creditoare si debitoare, gestiunea loturilor de inventar, generarea tuturor tipurilor de rapoarte contabile, vizibilitate completa asupra centrelor de profit, costuri, clienti si furnizori. Generarea automata a declaratiilor fiscale reprezinta in mod special un avantaj, ce nu doar sustine cresterea semnificativa a eficientei departamentului de contabilitate, ci si asigura respectarea reglementarilor – ultimul lucru de care mai este nevoie, in aceasta perioada, este de o amenda din partea autoritatilor. 

Integrare de informatii 

Deoarece timpurile ne permit sa avem mai multe puncte de lucru ale aceleasi companii este foarte bine sa stim ca avand un program de contabilitate care sa ne asigure vizibilitate integrata, simultana si in timp real a unui numar nelimitat de companii poate fi ideal pentru a ne lega toate sediile intr-un singur loc. 

Predictibilitate 

WinMentor te pregateste pentru pasii urmatori ai business-ului tau, oferindu-ti acces la o serie de informatii extrem de relevante despre clienti. Spre exemplu, poti reduce pierderile din facturile neincasate, printr-o trasabilitate mai buna a istoricului de plati al clientilor si prin indicarea automata a acelor clienti care urmeaza sa intarzie platile, spre exemplu. 

Analize bugetare 

Cel mai important aspect, intr-un moment de potentiala criza, este sa poti monitoriza in timp real elementele de buget. Utilizand WinMentor, poti face exact asta – poti vizualiza, in orice moment, informatii despre monitorizarea realizarii sau depasirii bugetelor prevazute, ajutandu-te, astfel, sa iti mentii flexibilitatea in luarea deciziilor de business. 

Informatii grafice atractive 

Daca este sa aducem in discutie un alt atu imbatabil al solutiei contabile WinMentor este usurinta cu care se pot manipula datele si rapoartele generate, datorita prezentarii lor sub o forma grafica intuitiva, pe care orice manager o poate urmari usor, fara cunostinte aprofundate de contabilitate. 

Sa alegi un soft de contabilitate nu reprezinta un raspuns pentru toate provocarile companiei tale, dar avantajele oferite de un soft de contabilitate  sunt directe si concrete, astfel ca el devine rapid indispensabil companiilor care il utilizeaza. 

Timp economisit 

Fara indoiala, cel mai tangibil beneficiu al automatizarii contabilitatii este timpul ce poate fi economisit pentru echipa. Daca o solutie software nu doar ca preia, dar si creste viteza cu care erau realizate anterior calcule sau rapoarte contabile, orele economisite altfel pot fi utilizate de echipa pentru alte activitati – spre exemplu, in loc sa petreaca ore verificand soldurile si facturile de la furnizori, contabilul poate lucra indeaproape cu managerii departamentelor pentru a analiza tendintele financiare si a gandi, impreuna, planurile potrivite de dezvoltare. Economiile de timp se simt cel mai bine atunci cand vine vorba despre reconcilieri – in conditiile in care un soft precum WinMentor include deja toate informatiile necesare, verificarile contabile si rapoartele aferente nu mai ocupa ore sau chiar zile intregi, ci sunt gata in doar cateva minute. 

Productivitate la maxim 

Economiile de timp amintite anterior conduc, negresit, la o productivitate mai mare a echipei de contabilitate, care poate rezolva mai multe in aceeasi perioada de timp. Acest lucru le da posibilitatea sa adauge un plus de valoare muncii lor – sa fie adevarati parteneri pentru echipele de management ale companiei si sa ii ghideze pe membrii acestora catre sanatatea si stabilitatea financiara a acesteia. 

Acuratetea datelor 

Indiferent cat sunt de atenti, oamenii nu sunt infailibili, iar greselile tot pot aparea, mai ales atunci cand vine vorba de cifre si numere. Avantajul unei solutii automate este ca acest tip de erori este pur si simplu imposibil. WinMentor poate crea zeci de intrari de date intr-un timp foarte scurt si poate calcula in timp real starea cash flow-ului, cu risc zero ca datele sa fie incorecte. 

Acces rapid la date si informatii 

Privind in urma, nu cu foarte mult timp, contabilitatea era aproape in intregime dependenta de hartie, de calculator de mana, pix si creion, iar contabilii erau nevoiti sa tina rafturi intregi de dosare cu facturi si chitante nu doar pentru autoritati, ci si pentru ca acestea erau si singurele modalitati prin care puteau verifica, de exemplu, plati realizate. O simpla hartie pierduta, poate costa foarte mult o companie pentru neconformitate, dar cu un software performant devine extrem de rapid si simplu sa gasesti orice tip de informatie – si nu doar facturi, ci si informatii despre furnizori, despre vanzari, despre clienti, toate stocate pe aceeasi platforma si organizata in categorii clare. In plus, toate aceste informatii sunt stocate in siguranta si pot fi accesate de oriunde. In general, fiecare contabil are stilul sau de lucru si utilizeaza cu precadere anumite functionalitati din programul de contabilitate. In acelasi timp, tu, ca manager, ai nevoie de acces rapid la alt tip de informatii. 

Acces de oriunde ne aflam 

Daca pana in urma cu doi ani nu prea se punea problema de acces sau munca de la distanta, aceasta pandemie ne-a pus in fata unor situatii care au revolutionat si au miscat mai mult lucrurile in online astfel ca, pentru orice manager de companie, a devenit complet necesar sa ne putem accesa afacerea sau angajatii de la distanta. Pana la urma, oamenii veneau de la birou si nu era o pierdere prea mare daca, in cele cateva ore sau zile in care nu erau fizic la sediu, nu aveau acces complet la toate datele.

Viata lumii de business si-a schimbat complet perspectiva:  posibilitatea lucrului de la distanta a fost, in unele cazuri, singurul lucru care a facut diferenta intre continuarea activitatii in conditii aproape normale si suspendarea operatiunilor. Posibilitatea de a continua sa facturezi de acasa, sa pregatesti raportarile cerute de autoritati sau chiar si sa vezi in timp real cum stai cu finantelele au fost un avantaj major in ultimele luni. Iar cum viitorul ramane imprevizibil, accesul web la softul nostru ce asigura continuarea activitatii contabile de oriunde reprezinta acum nu o necesitate ci o obligativitate, care ne asigura succesul afacerii pe viitor! 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne scrieti pe messenger si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru orice sugestii, informatii sau doar pentru o simpla discutie, echipa Scribsoftware va asteapta, deoarece doar impreuna putem gasi solutia cea mai bun pentru afacerea dumneavoastra!