fbpx

Business Intelligence ca strategie si contra-atac in lupta cu pandemia globala

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Business Intelligence ca strategie si contra-atac in lupta cu pandemia globala

In doar cateva luni, economia mondiala pe care o cunosteam s-a transformat radical, pe masura ce o serie de factori diferiti, precum accelerarea globalizarii, cerinta angajatilor pentru un mediu de lucru mai flexibil si desigur pandemia de coronavirus au creat impreuna, o „furtuna perfecta”. Este greu de estimat, in momentul de fata, impactul economic al acestei crize, dar categoric economia si industria nu mai este ceea ce am stiut noi si cu siguranta, nici nu va mai fi. Adaptabilitatea este mama afacerii, iar noi trebuie sa gandim rapid si sa fim mereu cu un pas in fata tornadelor ce pot aparea. 

Automatizarea poate fi si este una din solutiile vremii moderne, ea nu doar inlocuieste anumite procese manuale, ci potenteaza capabilitatile angajatilor si sustine trecerea operatiunilor de business la nivelul urmator. Automatizarea incepe sa aiba sens, financiar si din punct de vedere al productivitatii, in toate sectoarele economice, insa in mod particular in zona de productie. Companiile manufacturiere, spre exemplu, se vor orienta mai mult, dupa aceasta perioada, catre solutii sofisticate de automatizare pentru a putea preintampina efectul negativ al unor noi perturbari in activitate. 

In plus, prelungirea perioadei de criza are potentialul sa impulsioneze si investitiile IMM-urilor in digitalizarea si automatizarea activitatii viitoare, fie prin adoptarea unor solutii de tip cloud, accesibile din punct de vedere al costurilor si implementarii, fie prin implementare de soft-uri de HR, de contabilitate ori de automatizare a vanzarilor, care sa le ajute sa-si eficientieze operatiunile si sa faca posibila munca de la distanta in conditii optime. 

Mobilitatea este o alta solutie eficienta pe care trebuie sa o invatam si sa o strunim perfect, deoarece, pandemia a afectat toate activitatile care necesitau interactiuni intre oameni, inghetand, practic, sectoare economice intregi, precum industria ospitalitatii si turismul, dar si anumite segmente din retail si transporturi. In acelasi timp, insa, acelasi fenomen a impulsionat acele activitati care se puteau desfasura la distanta si online: lucrul de la distanta, online learning, evenimente online (webinarii) si zona de comert electronic. Mobilitatea de care oamenii se bucurau anterior in lumea fizica nu a disparut complet, ci s-a mutat intr-un mediu diferit, sustinut de tehnologie. Chiar daca, pentru moment, aceasta transformare este temporara, experimentul mobilitatii de business are tot potentialul sa se transforme intr-unul de durata, pe masura ce companiile vad in timp real beneficiile economice sau la nivel de securitate. Cererea pentru solutii de mobilitate era deja pe o panta ascendenta, iar aceasta perioada nu va face altceva decat sa accelereze dezvoltarea segmentului in viitor. 

Business Intelligence ca strategie este una din solutiile cele mai la indemana si mai usor de aplicat in aceasta perioada, deoarece aceasta pandemie a reliefat foarte clar nevoia de a controla mai bine cantitatile imense de date pe care le au companiile si de a le utiliza mai bine. Sistemele de business intelligence includ numeroase capabilitati, de la cele mai des utilizate, precum extragerea de rapoarte si analize, la unele mai complexe, de identificare de tendinte si realizarea de previziuni si scenarii viitoare. Contextul actual a subliniat importanta insight-urilor corecte pentru a lua decizii critice de business, mai usor, aproape in timp real si intr-un mod scalabil pentru diferite linii de business. 

Business Intelligence poate fi si este folosit in aceasta criza de catre organizatiile care analizeaza seturi de date, lucru care ne poate ajuta in lupta cu acest inaimic invizibil ce pare sa inchida tot mai multe afaceri  si sa afecteze tot mai multe industrii. 

Industriile cele mai afectate, precum companiile aeriene, turismul, divertismentul, HORECA, pot folosi solutia BI pentru a-si reduce in mod inteligent costurile, dar si pentru a intelege mai bine impactul optiunilor in ceea ce priveste clientii, angajatii si afacerea generala. 

Alte organizatii care sunt in prezent coplesite sunt asistenta medicala, supermarketurile, distributia si livrarea, pot beneficia, de asemenea, de un Business Intelligence pentru a-si analiza lantul de aprovizionare si pentru a fi mai bine pregatite pentru inevitabila incetinire economica globala. 

Business Intelligence permite crearea oricarui tip de raport si analiza exact in forma dorita, pornind de la datele din sistemul ERP. Astfel, orice manager poate sa vada informatiile de care are nevoie intr-o forma usor de interpretat si poate lua deciziile potrivite mai rapid. 

Sistemele Business Intelligence au un impact puternic asupra calitaţii deciziilor strategice prin reducerea timpului necesar pentru a lua o decizie , aceste sisteme avand capacitatea de a permite managerilor sa vizualizeze datele din diverse perspective, sa detalieze şi sa aduca datele la nivel agregat , sa interogheze diferite seturi de date , pentru a descoperi factori ce pot afecta procesul afacerii şi pentru a anticipa şi previziona schimbarile din cadrul organizaţiei. Aceste sisteme au scopul de a imbunataţii calitatea managementului dintr-o organizaţie cu ajutorul unor noi tehnologii şi tehnici de extragere, transformare, procesare şi prezentare a datelor pentru a furniza informaţii strategice. 

Sistemele BI au potenţialul de a maximiza utilizarea informaţiilor prin imbunataţirea capacitaţii de structurare a volumelor mari de informaţii din cadrul unei companii şi facilitarea accesului catre acestea. BI utilizeaza o cantitate mare de date colectate in timpul proceselor operaţionale zilnice şi transforma aceste date in informaţii şi cunoştinţe. 

Principalele caracteristici ale unui sistem BI sunt: 

  • Capacitatea de a furniza informaţii reprezentative pentru managementul executiv
  • Susţine activitaţile strategice , precum stabilirea obiectivelor dintr-o companie, planificare şi previzionare
  • Posibilitatea de a aduna, analiza şi integra date interne şi externe in profiluri dinamice ale indicatorilor cheie de performanţa
  • Capacitatea de a accesa atat date istorice, cat şi date in timp real prin interogari ad-hoc, in funcţie de nevoile de informare ale fiecarui manager

Managerii de la fiecare nivel pot avea o vedere personalizata,care extrage informaţii din surse diferite şi le insumeaza in indicatori semnificativi. Manageri executivi au nevoie de informaţii pentru decizii la nivel strategic şi tactic , care adeseori necesita combinarea datelor din sistemele ERP cu cele din alte sisteme. Un director executiv nu poate lua o decizie in timp real bazandu-se pe rapoarte detaliate , de sute de pagini, astfel rapoartele uzuale dezvoltate in urma tranzacţiilor zilnice nu mai satisfac nevoile de afaceri. Informaţiile trebuie agregate şi prezentate folosind un şablon bazat pe un model de afaceri. 

Analizarea si prelucrarea unui volum mare de informatii, interpretarea si compararea rapida a datelor, indiferent ca este vorba de departamentul financiar, vanzari etc., sunt esentiale in luarea unor decizii corecte pentru activitatea companiei. Sistemul BI ne va permite eficientizarea procesului decizional si urmarirea tuturor indicatorilor ce influenteaza costurile si vanzarile. 

Previziunile privind cererea pentru toate sunt in prezent foarte dificile – de la fluxurile de pacienti din spital la bunuri si servicii. Ce pot face echipele de date si analize?  

Imbunatatirea previziunilor existente privind intreruperile COVID-19 in curs sau asteptate cu o gama larga de metode de prognoza – inclusiv modele de date pe masura ce virusul se deplaseaza intre regiuni – poate ajuta la imbunatatirea previziunilor pe termen scurt si mediu. 

Un software Business Intelligence de ultima generatie tehnologica ajuta companiile sa faca afaceri intr-un mod inteligent, pentru ca: 

  • Faciliteaza procesul decizional, oferind in permanenta date corecte, complete si actualizate, indiferent de mediul de stocare din care provin: sistemul ERP, CRM sau orice alt sistem de management al resurselor companiei 
  • Scade costurile aferente implementarii unui soft BI, data fiind dependenta redusa de specialistii IT 
  • Creste productivitatea angajatilor, informatia putand fi accesata in orice moment si fiind prezentata intr-o forma extrem de intuitiva 
  • Ajuta la dezvoltarea afacerii, pentru ca ofera acces la noi perspective asupra activitatii. Informatii care inainte puteau fi accesate cu greu si in plus erau dificil de inteles, acum se afla intr-o forma interactiva la doar cateva click-uri distanta. 

Deciziile de business sunt in prezent mult mai usor de luat, pentru ca managerii pot utiliza BI-ul pentru a vedea cum va evolua afacerea lor in viitor. Functia de previziune a solutiei BI le permite ca, plecand de la datele deja cunoscute, sa obtina estimari viitoare ale indicatorilor de interes. Mai departe, tot cu ajutorul sistemului Business Intelligence, mai exact utilizand analizele de timp „What if”, pot afla ce impact ar putea vedea deciziile pe care le iau asupra afacerii. 

Noul context in care orice modificare, indiferent ca provine din mediul economic, social, politic samd, este resimtita acut de catre majoritatea companiilor, a dus la situatia in care deciziile nu mai pot fi luate pe baza presupunerilor. Asadar, apare nevoia de a le fundamenta cu dovezi clare, sprijinite de informatii de actualitate prezentate intr-o forma usor de interpretat. Sistemele Business Intelligence indeplinesc aceste conditii si contribuie semnificativ la evitarea blocajelor decizionale care pot aparea in cadrul unei organizatii. 

Daca pana acum existau multi manageri ce isi fundamentau deciziile de business pe instinct sau experienta anterioara, tot mai multe companii constientizeaza ca au nevoie de date reale, de pe teren, pentru a lua decizii si a depasi cu brio realitatea actuala. 

Parcurgem o perioada cu modificari accelerate ale regulilor, in care companiile trebuie sa se adapteze rapid la noile conditii. Companiile opereaza intr-un mediu diferit, iar faptul ca majoritatea managerilor lucreaza de acasa ne determina sa gasim noi solutii prin care putem stimula accesul la date si reporting, interactiunea in echipa, dar si eficienta operationala. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ