fbpx

Ce este un sistem SFA si beneficiile sale

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Ce este un sistem SFA si beneficiile sale

In cazul firmelor de distributie, ale caror echipe de agenti de vanzari preiau comenzile zilnice de la clienti si incaseaza facturile, dorinta managerilor este ca acestia sa viziteze cat mai multi clienti intr-o zi, sa preia un numar cat mai mare de comenzi si sa recupereze intr-un timp cat mai scurt soldurile restante. Acestea sunt cerinte de baza ce asigura succesul afacerii si o prezenta cat mai vizibila in piata. 

O conditie necesara pentru atingerea acestor obiective este automatizarea intregului proces de vanzare, pentru a creste atat productivitatea agentilor, cat si satisfactia clientilor. Sistemele de automatizare a activitatii de vanzare (SFA) pot fi usor integrate cu sisteme de management al resurselor intreprinderilor (ERP), de raportare ( Business Intelligence) sau management al depozitului (WMS). Acest lucru ofera posibilitatea de a avea toate informatiile disponibile in acelasi loc. Indiferent ca este vorba de angajatii de pe teren sau cei din back-office, toti sunt conectati la aceeasi baza de date si fiecare dintre ei are acces la informatiile necesare, in orice moment. 

Beneficiile aduse de un sistem SFA la nivel de costuri si venituri 

Un grad inalt de satisfactie a clientilor insumat cu productivitatea crescuta a agentilor de vanzari rezulta in cresterea rezultatelor companiei. Existenta unei platforme informatice integrate va atrage scaderi semnificative ale costurilor de operare, eliminarea inregistrarilor duplicate cauzate de existenta mai multor sisteme sau medii de stocare a datelor si mai ales posibilitatea de a controla fiecare segment al activitatii. 

Procesare manuala 

1. Compania are nevoie de un numar mare de agenti de vanzari care sa efectueze vizitele la clienti pentru a prelua comenzi si incasa facturi. Procesul inregistrarii comenzilor pe hartie este de durata, iar daca agentul doreste sa incaseze o factura si apoi sa preia si o comanda de la acelasi client este nevoit sa il viziteze de mai multe ori, ceea ce duce la un consum mai mare de resurse. 

2. Datorita procesului greoi de inregistrare a comenzilor, a erorilor umane de prelucrare a datelor si a timpului indelungat de la momentul vizitei clientului pana la preluarea efectiva a comenzii de catre depozit, compania risca sa piarda  clienti datorita onorarii cu intarziere a comenzilor. 

3. Pentru ca agentii nu stiu in orice moment situatia soldurilor clientilor in momentul preluarii comenzii, anumiti clienti ajung sa aiba solduri mult depasite. Situatia este nefavorabila companiei de distributie pentru ca nu isi poate recupera banii din piata. In final, aceasta duce la imposibilitatea de a se mai aproviziona si implicit pierderea clientilor. 

Utilizarea unui sistem SFA 

1. Agentii preiau comenzile si incaseaza banii prin intermediul device-urilor mobile iar toate documentele sunt exportate direct intr-un software ERP. Astfel, acestia nu mai sunt nevoiti sa ajunga la sediul companiei decat la inceputul si eventual la sfarsitul zilei, ceea ce duce la reducerea costurilor. 

2. Datorita modului intuitiv de inregistrare a informatiilor in SFA, timpul dedicat introducerii documentelor este mai mic, iar agentul poate efectua un numar mai mare de vizite intr-o zi.  Agentii sunt mult mai eficienti si este castigata increderea clientilor pentru ca le sunt oferite informatii actualizate referitoare la stoc chiar in momentul in care dau o comanda. 

3. Agentii pot vedea direct de pe device atat situatia cat si componenta soldurilor clientilor si nu le vor inregistra comenzi pana cand nu vor achita restantele. Rezultatul acestei activitati este imbunatatirea cashflow-ului companiei. 

Sistemele SFA au devenit instrumente indispensabile multor companii. Caracteristici precum flexibilitatea si modul intuitiv de utilizare le fac accesibile oricarui domeniu de activitate, de la distributie, la cea de utilaje si echipamente specializate. Tehnologia de ultima generatie este pusa atat la dispozitia consumatorului final, crescand gradul de fidelitate al acestuia fata de furnizor, cat si la dispozitia angajatilor companiilor, crescand eficienta acestora. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ