fbpx

Ce este un soft HR si care sunt beneficiile sale in cadrul companiei tale

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Ce este un soft HR si care sunt beneficiile sale in cadrul companiei tale

Intr-un secol in care tehnologia reuseste sa realizeze in doar cateva minute operatiuni ce ar fi presupus ore sau zile intregi de munca, aplicatiile si programele online reprezinta un instrument pretios pentru orice profesionist. 

Multe dintre organizatii au inteles cat de important este pentru angajatii de astazi sa rezoneze cu valorile companiei pentru care lucreaza. Sa cunoasca obiectivele pe termen lung, asa incat sa faca cat mai mult sens cele pe termene mai scurte; sa inteleaga scopul existentei companiei, alaturi de misiunea acesteia, si valorile organizationale, care sa ajute la punerea acestora in practica. 

Toate aceste “ingrediente“ stau, de obicei, la baza strategiei companiei si isi pun amprenta asupra planului de business si a obiectivelor formulate la fiecare inceput de an. 

Atunci cand intentionam sa ne simplificam activitatea de zi cu zi sau sa obtinem mai simplu datele necesare pentru optimizarea proiectelor interne, solutia vine din zona online, mai precis din automatizarea proceselor. 

Totusi, pentru a face alegerea buna, este important sa te indrepti catre o varianta adaptata nevoilor companiei tale. Astfel, e indicat sa alegi in primul rand solutia in functie de dimensiunea si localizarea firmei, pentru ca o companie medie nu va avea aceleasi cerinte ca o multinationala. 

Reusita strategiei de resurse umane a unei organizatii depinde atat de practicile folosite, cat si de un software de resurse umane sau de instrumentele utilizate de departament in activitatea cotidiana, iar un software HR ar trebui sa ofere toate acestea. De la recrutare si administrare de personal la training-uri, managementul performantei si comunicarea interna, procesele din cadrul departamentului HR au nevoie de un suport adecvat pentru a fi realizate in cele mai bune conditii. 

Organizatiile inteleg din ce in ce mai mult ca digitizarea datelor si automatizarea fluxurilor de lucru reprezinta suportul necesar pentru ca departamentul de HR sa isi desfasoare activitatea in cele mai bune conditii si sa dea randament maxim. Specialistii se pot concentra in acest fel pe aspectele esentiale ale afacerii, aducandu-si intr-un mod mai valoros contributia la dezvoltarea companiei. 

Un software de resurse umane este de cele mai multe ori solutia optima de automatizare a proceselor repetitive din cadrul departamentelor de resurse umane. Procese precum planificarea si gestionarea structurii organizatorice, recrutarea, administrarea de personal, pontajul, salarizarea, evaluarea performantei si lucrul cu obiectivele individuale, managementul programelor de training sau comunicarea interna sunt integrate intr-o singura platforma de resurse umane. 

Beneficiarii directi ai software-ului de managementul personalului sunt atat departamentul de HR cat si angajatii, care comunica mai usor in acest fel (cu colegii, dar si cu managerii sau membrii departamentului de resurse umane) si au acces mai usor la informatii de interes. 

Care sunt beneficiile pe care le obtinem folosind un astfel de soft? 

  1. Cresterea productivitatii, atat in cadrul departamentului HR, cat si al intregii organizatii

Automatizand o gama larga de activitati din sfera resurselor umane, cele repetitive in special, incepand cu salarizarea, administrarea de personal sau pontajul, eliberezi din timpul si energia angajatilor responsabili cu aceste activitati, care se pot concentra pe proiecte cu un impact mai mare in cadrul organizatiei si potential mai stimulante si creative pentru specialistii in cauza. 

Beneficiile vor exista insa la nivelul fiecarui angajat in parte: atunci cand compania utilizeaza o platforma de resurse umane pentru toate actiunile ce tin de administrarea si managementul personalului, o simpla intrebare precum: „Cate zile de concediu mai am de efectuat in acest an?” isi va gasi raspunsul rapid, accesand programul si identificand informatia in doar cateva click-uri. In varianta clasica, ar fi fost nevoie de un schimb de emailuri consumator de timp atat pentru angajat, cat si pentru manager sau un membru al departamentului HR. 

  1. Reducerea costurilor

O mare parte dintre fluxurile de comunicare ce pot fi automatizate printr-un soft de resurse umane implica specialisti de HR si manageri din alte departamente. Automatizand comunicarea in cadrul proiectelor de HR se salveaza timp pentru toti cei implicati in fiecare proiect (de exemplu, de recrutare) si se castiga in eficienta prin actualizarea tuturor ca informatii sau actiuni necesare, in cel mai scurt timp posibil. 

Modalitatea clasica implica mai multi pasi (transmiterea de emailuri sau chiar deplasarea la fata locului), timpul eliberat putand fi utilizat pentru sarcinile curente ale angajatului. 

Atunci cand task-urile repetitive sunt automatizate, departamentul de HR isi va coordona mai bine activitatea, aceasta ajungand sa fie mai valoroasa si cu un impact mai profund in cadrul organizatiei. 

  1. Posibilitatea de centralizare a datelor

Accesul rapid la diverse rapoarte si date in legatura cu activitatile desfasurate este unul dintre beneficiile majore ale utilizarii unui soft de resurse umane. In aceste conditii, deciziile vor putea fi luate mai rapid si argumentate mai bine, avand la baza datele oferite de platforma software utilizata. 

Accesul la date si analize se va dovedi util atunci cand vorbim despre rezolvarea problemelor, dar si sesizarea de oportunitati si tendinte – lucru mult mai dificil atunci cand informatiile nu sunt centralizate si la indemana. 

  1. O mai buna comunicare intre departamente si in cadrul acestora

Comunicarea interna fluida va contribui la o mai buna colaborare in cadrul companiei. Angajatii vor avea acces la informatii utile despre colegi, prin intermediul organigramei companiei, putand initia cu mai mare usurinta un dialog. E mult mai simplu sa contactezi un coleg din departamentul tehnic, de exemplu, atunci cand ai deja cateva informatii despre el si stii chiar cum arata. 

  1. Trasabilitatea si diminuarea riscurilor

Utilizarea unui software de resurse umane va permite urmarirea activitatilor din cadrul companiei, acestea putand fi identificate cu usurinta atunci cand este necesar. De la salarizare la pontaj si urmarirea fluxului diverselor documente din cadrul companiei, programul va avea mereu o evidenta precisa, diminuand riscul erorilor sau neconformitatilor. 

  1. Imbunatatirea experientei angajatului

Dezvoltarea rapida a tehnologiei din ultimii ani a adus si o schimbare la nivel de comportamente individuale. Un angajat obisnuit sa foloseasca site-uri specializate pentru a-si rezerva vacanta sau mijloace de transport alternative, la care are acces prin intermediul unei aplicatii de mobil, va avea acelasi tip de asteptari si de la compania unde lucreaza. Aceasta va fi o companie moderna, transparenta, in care informatiile de care are nevoie in activitatea sa sunt usor accesibile, iar comunicarea – simplificata. 

Un soft de resurse umane cu o interfata prietenoasa il va ajuta sa se integreze mai usor – angajatii sunt cu siguranta printre beneficiarii deciziei unei organizatii de a tine pasul cu tehnologia. 

  1. Respectarea legislatiei in vigoare

Optand pentru un soft de resurse umane de incredere, te vei asigura ca respecti legislatia in domeniu. De la normele GDPR la training-urile specifice si obligatorii de protectia muncii sau actualizarile frecvente ale legislatiei muncii si obligatiilor fiscale, respectarea legislatiei in vigoare in zonele in care departamentul de resurse umane este implicat va fi asigurata prin utilizarea unui software de resurse umane de la un furnizor de incredere. 

Care este cel mai potrivit software de resurse umane pentru compania ta? 

Orice organizatie este unica, si este greu sa definim acel „cel mai bun software de resurse umane” universal. Scopul atunci cand ai hotarat ca un soft de resurse umane este necesar companiei tale ar trebui sa fie identificarea celei mai potrivite solutii pentru aceasta. 

Pentru a stabili care este platforma software potrivita pentru nevoile companiei tale, va trebui sa le definesti cat mai bine. 

O analiza aprofundata a nevoilor companiei, pornind de la obiectivele definite, este un pas important in alegerea solutiei potrivite. Multe companii aleg sa implice in procesul decizional atat departamentul HR, cat si echipa de management sau angajatii, care pot defini problemele cu care se confrunta in comunicarea cu specialistii HR. 

Solutia aleasa va trebui sa simplifice procesele si sa faciliteze sarcina angajatilor – cei din departamentul de resurse umane in primul rand. Utilizarea unei tehnologii cat mai de actualitate, dar si o interfata prietenoasa, usor de folosit de catre fiecare angajat in parte, vor fi argumente in plus atunci cand alegi platforma potrivita companiei tale. 

Atunci cand direcția firmei este una clara, existand deja o viziune pe termen lung si o misiune ce deriva din aceasta, obiectivele vor fi setate mult mai usor si vor fi deja ancorate in realitatea business-ului. Ele vor deriva oarecum automat din ceea ce organizatia si-a propus initial. Obiectivele au in acest fel sanse maxime sa fie aliniate intre departamente, usor de inteles si de acceptat de catre angajati, dar mai ales sa fie relevante pentru ceea ce isi propune firma sa realizeze pe termen lung. 

Un aspect de importanta maxima il reprezinta decizia de a face trecerea catre o solutie HR in cloud, solutie care poate pur si simplu propulsa eficienta companiei dumneavoastra. 

Platforma ar trebui, de asemenea, sa permita generarea de statistici, rapoarte HR si analize ce vor putea sta la baza unor analize avansate, ce vor simplifica procesul decizional. 

O solutie software de managementul resurselor umane conceputa special pentru nevoile de digitalizare ale companiei moderne o puteti gasi pe pagina Scribsoftware sau discutand cu unul din colegii nostri de la suport clienti si impreuna, gasim cea mai buna solutie HR pentru dumneavoastra.  

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ