Comertul electronic si E-business

Comertul electronic si E-business

Comertul electronic si E-business

Aparitia comertului electronic este strans legata de aparitia internetului si s-a dezvoltat odata cu aceasta. Daca ar fi sa definim internetul in acest proces, am spune ca el nu este altceva decat coloana vertebrala a comertului electronic.

Comertul electronic faciliteaza accesul universal la internet in inima proceselor de vanzare si cumparare de bunuri si servicii. Ajuta la formarea cererii pentru produse si servicii si imbunatateste modalitatile de plata, managementul si alte functii de suport. Scopul global este reducerea cheltuielilor prin reducerea costurilor tranzactiilor si modernizarea tuturor tipurilor de procese. Comert electronic inseamna, in acceptiune “traditionla”, utilizarea in retele cu valoare adaugata a unor aplicatii de tipul transferului electronic de documente (EDI), a comunicatilor fax, codurilor de bare, transferului de fisiere si a postei electronice.

In ultima vreme, comertul electronic (e-commerce) nu prea mai poate fi separat de termenul de afacere pe internet (e-business) care inseamna conectarea sistemelor de afaceri critice direct la clienti, vanzatori si furnizor direct pe Internet, folosind informatia electronica pentru cresterea performantei si crearea de valori prin formarea de noi relatii intre afaceri si clienti.

[thrive_leads id=’10230′]

E-business permite organizatiilor sa indeplineasca urmatoarele obiective:

  • patrunderea pe noi piete,
  • crearea de noi produse si servicii,
  • castigarea increderii clientilor,
  • imbogatireacapitalului uman,
  • folosirea tehnologiilor existente,
  • obtinerea avantajului competitiv si a pozitiei de lider pe piata

Avantajele comertului electronic ar fi:

  • posibilitatea extinderii la pietele internationale, atunci cand doar limitarile geografice impiedica firma sa patrunda pe piata externa
  • pastratrea cotei de piata
  • internetul nu inseamna doar extinderea afacerii, dar si o cale de a proteja si pastra pozitia de piata deja castigata
  • afacerile din lumea reala risca sa piarda daca nu au deschidere catre Internet
  • scaderea costului de creare, procesare, distribuire, pastrare si gasire a informatiei bazata pe hirtie
  • posibilitatea adaptarii produselor si serviciilor la nevoile cumparatorilor pastrarea de inregistrari legate de activitatile desfasurate
  • pentru ca Internetul permite stocarea informatiei, se pot pastra inregistrari ale corespondentei de afaceri foarte usor
  • costuri de comunicatie mai mici
  • cunoasterea pietei prin primirea constanta de feedbackuri din partea clientilor, dar si efectuarea de cercetari de piata
[thrive_leads id=’10238′]

În ziele noastre, o companie pentru a rămâne competitivă trebuie sa-si digitalizeze cât mai mult afacere si o soluție ERP, precum WinMENTOR sau o soluție CRM contribuie la automatizarea fluxurilor de lucru în comerț electonic și vin în sprijinul unei astfel de soluții.

Compania noastra va poate oferi solutii eficiente atat de E-commerce, cat si de E-business, solutii care sa vina in intampinarea problemelor si sa va ajute sa va lansati atat pe piata de retail, cat si sa va mariti profitabilitatea, prin eficientizare si micsorarea costurilor. Pentru a afla mai multe despre toate acestea de la un consultant specializat, va rugâm să completati formularul de contact.