fbpx

Controlul eficient al depozitelor, cu un WMS

Home/ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Controlul eficient al depozitelor, cu un WMS

Sistemele de gestionare si automatizare a activitatilor din depozit sau WMS (Warehouse Management System) au rolul de a crea si controla fluxurile de lucru intr-un depozit. Alaturi de un software de gestiune de tip ERP ca si WinMENTOR ENTERPRISE ele asigura comunicarea  corecta si rapida intre depozite si sediul central si controlul integrat al activitatilor din companie.

Procesarea comenzilor de client

  • Atunci cand un client plaseaza o comanda, este foarte important sa ii furnizezi informatii de actualitate privind disponibilitatea pe stoc a produselor. In acest mod vei putea sa estimezi corect si data de livrare, ceea ce va creste considerabil satisfactia clientilor tai. Integrarea programului de gestiune ERP cu WMS-ul NeoINVENT iti permite:

  • Sa ai acces permanent la date reale despre stocurile marfurilor, iar atunci cand introduci comanda de client sa poti sa afli instant daca respectivul produs este in depozit

  • Sa transmiti comenzile de client in mod automat la depozit, pentru ca angajatii sa poata incepe in cel mai scurt timp pregatirea lor

  • Pentru ca de cele mai multe ori departamentul care preia comenzile si le introduce in software-ul de gestiune ERP se afla in alta locatie fata de cel care se ocupa de pregatirea lor, se alege ca acestea sa fie transmise la depozit o data sau de doua ori pe zi, in functie de volumul pe care il au. Acest mod de lucru nu este insa eficient, pentru ca va genera o alternanta intre perioadele de inactivitate si cele supraaglomerate.

Implementand un WMS integrat cu software de gestiune ERP obtinem avantajele:

  • Comenzile pot fi trimise la depozit in timp real, pe masura ce sunt receptionate sau la anumite intervale de timp stabilite. In acest mod, angajatii din depozit primesc comenzi pe parcursul intregii zile, ceea ce inseamna un efort constant si mai mic din partea acestora si implicit un nivel ridicat al productivitatii

  • Neavand perioade supraaglomerate, nu va fi necesar un numar mare de angajati pentru a procesa volumul ridicat de comenzi, ceea ce inseamna ca vei reduce si costurile cu personalul din cadrul depozitului

  • Pe langa faptul ca nu este productiva, procesarea manuala a comenzilor de client poate genera erori. Un cod scris gresit sau o cantitate diferita de cea comandata pot insemna pierderea unui client. De aceea:

  • Informatiile sunt introduse o singura data in sistem, ceea ce reduce semnificativ riscul de aparitie a erorilor, implicarea personalului fiind minima in acest proces

  • In cazul in care apar totusi greseli, ele pot fi corectate mult mai rapid cu un program de gestiune, comunicarea intre angajati si departamente fiind facilitate de modul de lucru online al sistemelor

Receptia marfurilor in depozit

  • Aprovizionarea cu marfa este o activitate importanta in cadrul depozitului. Aceasta presupune verificarea corespondentei dintre caracteristicile reale ale marfurilor si cele de pe comenzile de intrare din, de exemplu, SoftONE Cloud ERP. In cazul in care nu este realizata in mod corect, va genera neconcordante intre stocul inregistrat in sistem si cel real, din depozit.

  • Atunci cand soseste la depozit, marfa primita este comparata in primul rand cu cea de pe avizele de livrare primite de la furnizori. Pentru a asigura acuratetea procesului de receptionare a marfurilor sunt utilizate cititoarele mobile de coduri de bare

  • Ulterior, in WMS se deschide o nota de receptie care va cuprinde marfa sosita in depozit, iar rezultatul este transmis catre ERP, asigurandu-se astfel corespondenta dintre stocul scriptic si cel faptic

  • Neconcordantele sunt semnalate imediat in WMS si transmise in software-ul de gestiune ERP, spre exemplu WinMENTOR ENTERPRISE,unde este actualizata cantitatea de pe comanda de intrare

  • Un sistem de gestionare a depozitului se remarca si prin capacitatea sa de utilizare optima a spatiului de depozitare. Iti permite astfel sa stochezi o cantitate de marfa mai mare in acelasi spatiu sau chiar sa renunti la o parte din spatiul ocupat, diminuand pe aceasta cale cheltuielile cu chiria si intretinerea acestuia.

  • In cadrul procesului de receptie, programul de gestiune poate realiza si paletizarea marfii, urmata de etichetarea corespunzatoare a fiecarei unitati de stoc in parte: bucata, cutie, palet etc

  • Depozitarea se poate face pe baza sugestiilor din WMS-ul NeoINVENT – care poate calcula in functie de anumite date de intrare care este modalitatea optima de asezare – sau se poate realiza in functie de alegerea celui care receptioneaza marfa

Colectarea produselor comandate, mai usoara cu un soft de gestiune

Picking-ul este activitatea de selectare si colectare a marfurilor din depozit. Cu cat aceasta se desfasoara intr-un timp mai scurt, cu atat produsele vor putea fi livrate mai repede la clienti. In cazul unui depozit de mari dimensiuni, cu o varietate mare de produse, o importanta majora o are si experienta angajatilor care se ocupa de picking, in lipsa unui WMS ei fiind nevoiti sa cunoasca in detaliu localizarea marfurilor, pentru a le gasi rapid.

  • Avand la dispozitie un sistem care le ofera date exacte despre marfurile pe care trebuie sa le pregateasca, precum starea sau localizarea lor, angajatii pot pregati comenzile mai repede

  • Sistemul de gestionare a depozitului pune la dispozitia angajatilor si o schema a aranjarii produselor, facilitand astfel accesul la acestea si oferind traseul cel mai scurt catre marfurile dorite

  • Executarea picking-ului cu ajutorul terminalelor mobile ale WMS-ului este mult mai eficienta, aceasta diminuand si riscul de aparitie a erorilor generate de rotatia mare de personal

  • Pe langa viteza de pregatire a comenzilor, un alt aspect important este acuratetea acestora. Angajatii care se ocupa de picking trebuie sa se asigure ca produsele au caracteristicile solicitate de clienti, precum: cantitatea, culoarea, termenul de valabilitate etc.

  • Etichetarea marfurilor se poate face la nivel de bucata, cutie sau palet, cu ajutorul unor imprimante termice de coduri de bare conectate la WMS

  • Cu ajutorul cititoarelor mobile de coduri de bare, printr-o simpla scanare, angajatii pot afla caracteristicile marfurilor, astfel incat acestea sa fie conforme cu cele de pe comanda de client

Reaprovizionarea cu marfa a depozitului trebuie realizata in mod optim cu un WMS, astfel incat sa nu apara situatii de supra sau sub-stoc.

In NeoINVENT avem avantajele:

  • Pot fi generate task-uri de reaprovizionare pentru produsele care sunt identificate ca neavand stoc suficient in timpul procesului de picking

  • Se poate calcula necesarul de reaprovizionat la anumite intervale de timp, iar pe baza acestuia sa fie mai departe generate documentele de reaprovizionare

  • Livrarea marfurilor la client

  • Dupa ce sunt pregatite, comenzile de client trebuie livrate la clienti. De cele mai multe ori, personalul care se ocupa de aceasta activitate este diferit de cel care a efectuat picking-ul, de aceea este necesar sa poata identifica rapid coletele pe care trebuie sa le livreze.

  • In cazul gestiunii stocurilor cu un WMS, pot fi aplicate, cu o imprimanta portabila, etichete cu coduri de bare pe colete, astfel incat acestea sa poata fi recunoscute de catre cei care incarca marfurile doar prin scanare

  • Scanarea prin intermediul dispozitivelor mobile conectate la WMS le permite angajatilor sa obtina rapid informatii despre caracteristicile marfurilor si destinatia acestora

  • Integrarea cu ERP-ul SoftONE Cloud ERP permite identificarea zonelor de livrare inca din momentul etapei de picking, ceea ce permite optimizarea spatiului de transport

  • WMS-ul iti permite sa eficientizezi procesul de livrare a marfurilor la clienti, asigurandu-te ca acestea ajung in timp util si in cele mai bune conditii la acestia. Astfel,

  • Odata ce marfurile sunt impachetate, sistemul genereaza liste de impachetare sau etichete de livrare, iar impachetarea se poate face in timpul sau dupa efectuarea procesului de picking

  • Incarcarea marfurilor se face cu ajutorul unui dispozitiv de scanare integrat cu un program de gestiune, soferii putand ulterior identifica rapid marfa pe care trebuie sa o livreze.

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra!

Activ