Cum ajuta un CRM marketing-ul si vanzarile

Cum ajuta un CRM

Ca sa putem discuta despre o afacere de succes intr-o era a tehnologiei, trebuie sa intelegem ca dezvoltarea unor relatii solide cu clientii existenti si posibilitatea de prospectare realista a potentialilor colaboratori este esentiala ca sa putem vorbi de o afacere moderna si fiabila.  

Un software CRM actioneaza exact intr-un astfel de segment, constituind in primul rand o baza de date centralizata, de unde pot fi extrase cu usurinta informatii referitoare la interactiunile cu consumatorii, ultimele achizitii si tranzactiile in desfasurare. Avand aceste instrumente la dispozitie, poti aduce imbunatatiri semnificative fluxului de lucru in relatia cu clientii. 

Pe blogul nostru, am mai scris despre cum ajuta un CRM si ce inseamna acesta, dar reluam de fiecare data, pentru aceia dintre dumneavoastra care poate nu ati ajuns sa ne cititi articolele mai vechi.  

CRM este acronimul pentru Customer Relationship Management care se traduce in limba romana ca Managementul relatiei cu clientii și este o solutie software orientata spre imbunatatirea continua a relatiei cu clientii. El serveste unei strategii moderne de business care are in centrul preocuparilor clientul si cunoasterea nevoilor si a cerintelor sale. Scopul unui sistem CRM este acela de a gestiona unitar informatii legate de clienti sau de prospecti si de a creste gradul lor de satisfactie. 

Intr-un sistem CRM, informatia e centrata pe client, astfel incat ea ajunge in aceeasi forma la toti reprezentantii companiei cu care clientii intra in contact, indiferent de posturile ocupate de acestia. Practic, un CRM utilizeaza o baza de date unica unde sunt integrate toate informatiile despre clienti si asigura accesul in timp real la ele printr-un singur click. Informatia inseamna putere si ea poate fi utilizata pentru a anticipa cerintele clientilor, pentru a participa la mixul de marketing si pentru a inlesni munca in echipa. 

Clientii ofera companiei tale o directie si o misiune. Ei sunt cei care vin in ajutorul tau cu feedback-ul necesar, constituind fundamentul introducerii unor noi idei si concepte. In mod evident, acestia sunt si cei care influenteaza cifra de afaceri a unui business. Astfel, asigurarea satisfactiei acestora trebuie sa fie unul dintre scopurile principale ale unui business. 

Un software CRM ne poate ajuta sa transferam afacerea pe orbita pietei de afaceri moderne, iar beneficiile ar fi: 

  1. Automatizarea managementului datelor 

Cu ajutorul unui CRM obtii acces instant la cele mai relevante date pentru compania ta, oferind posibilitatea echipei de vanzari de a identifica lead-uri noi, de a aborda prospecti vechi si de a solidifica relatia cu colaboratorii existenti. 

Introducerea informatiilor este automatizata, iar accesul la acestea este facil pentru orice sector al organizatiei tale, fie ca vorbim de vanzari, marketing, suport sau management. Toti acestia opereaza cu date identice, relevante in campul lor de activitate. 

  1. Optimizare

Companiile mature realizeaza constant o analiza de piata in scopul de a targeta profilul consumatorului ideal. Un software de acest tip le permite sa inteleaga comportamentul acestuia si sa atinga nevoile sale specifice. Mai mult decat atat, el ofera o imagine generala asupra celui mai indicat timp de promovare, permitand utilizarea acestor strategii in directia extinderii listei de prospecti. 

In concluzie, o solutie CRM ajuta la targetarea celor mai bune lead-uri, in cel mai scurt timp, cu cele mai eficiente resurse. 

  1. Dezvoltarea profilului clientilor si a relatiei cu acestia

Un software CRM contribuie la intarirea acestor verticale, directionand campaniile de marketing si eforturile de vanzari in directiile corecte. El te sustine in organizarea multiplelor operatiuni cu clientii, pornind de la mesaje automate de intampinare pana la procesul de verificare.  

Mai mult, in contextul in care acestia din urma apeleaza la serviciul tau de suport, reprezentantii companiei tale vor avea posibilitatea de a accesa instant toate informatiile care ii pot ajuta in gasirea unei solutii, cum ar fi achizitiile trecute, preferintele si multe altele. 

  1. Rapoarte mai bune si mai eficiente

Este esential pentru un business sa isi formeze o imagine asupra cifrei de afaceri pe care poate sa o genereze in viitorul apropiat. In afara acesteia, oamenii cheie pot intampina dificultati in luarea unor decizii informate in privinta cresterii companiei. 

Un sistem CRM stocheaza informatia intr-o unica baza de date, facilitand astfel analiza sa. Fiind usor de integrate cu alte soft-uri sau plugin-uri, el iti ofera posibilitatea de a genera rapoarte automate cu cifre relevante.  

In plus, CRM-ul permite crearea unor rapoarte personalizate, care includ informatii specifice, importante pentru afacerea ta. Toate acestea servesc mentinerii unor perspective actuale asupra companiei si a directiilor de crestere in viitor. 

  1. Automatizarea task-urilor si a proceselor

Procesul de transformare a unul lead intr-un client, altfel spus de realizare a unei vanzari, implica mai multe etape, fiecare dintre acestea continand numeroase task-uri marunte. Chiar daca ele sunt relevante pentru succesul business-ului tau, consuma timp pretios care ar putea fi folosit in directii mai creative. 

O solutie CRM este creata pentru a acoperi si automatiza aceste procese, luand responsabilitatile in cauza de pe umerii angajatilor. 

Un CRM pentru vanzari – marketing ofera transparenta asupra tuturor proceselor de interactiune cu clienti sau cu potentiali clienti. Acest modul impune reguli clare care pun in practica strategia de vanzari si marketing a companiei. Un CRM ajuta compania sa comunice pe aceeasi voce, prin oricare din angajatii sai si ii ajuta pe acestia sa beneficieze de acelasi set de informatii privind clientii sau prospectii companiei. 

Ce rezolva un CRM in cadrul activitatilor de marketing si vanzare? 

In ceea ce priveste activitatea departamentului de marketing si vanzari, un CRM eficient gestioneaza urmatoarele aspecte: 

  • planificarea si pregatirea campaniilor de marketing avand in vedere toate activitatile si resursele alocate (oameni, materiale publicitare, etc). Acest lucru inseamna inclusiv realizarea bugetelor de campanie si ulterior compararea costurilor efective cu cele estimate. 
  • directionarea mesajului campaniei de marketing inspre segmentele – tinta. Aceasta inseamna segmentarea listelor de marketing in functie de criterii precum zona geografica, numarul de angajati, cifra de afaceri, domeniul de activitate, etc.
  • fidelizarea clientilor existenti prin oferte personalizate 
  • concentrarea informatiilor cumulate din diverse canale de comunicatie in acelasi loc pentru a mentine o linie de ofertare comuna in cazul unui client 
  • cunoasterea impactului actiunilor de marketing intreprinse, transformarea prospectilor in oportunitati si lucrul in echipa cu agentii de vanzari 
  • managementul oportunitatilor si transformarea lor in vanzari efective. Agentii de vanzari preiau din CRM toate informatiile furnizate pentru un client de responsabilii de marketing, intocmesc oferte, au trasabilitatea ofertelor intocmite si pot intui un anumit comportament de achizitie. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne scrieti pe messenger si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru orice sugestii, informatii sau doar pentru o simpla discutie, echipa Scribsoftware va asteapta, deoarece doar impreuna putem gasi solutia cea mai bun pentru afacerea dumneavoastra!