Cum ne ajuta un ERP in organizarea centrelor de cost

Cum ne ajuta un ERP in organizarea centrelor de cost

Una dintre principalele sarcini ale oricarei contabilitati la o intreprindere este calculul pretului de cost al unei unitati de productie. Aceasta afecteaza adoptarea deciziilor de management de baza

Succesul activitatii unei firme depinde in mod direct de formarea sa, deoarece cheltuielile afecteaza marimea pretului de vanzare, iar datele privind costurile sunt fundamentale in gestionarea proceselor actuale de afaceri si luarea deciziilor manageriale. 

  • Obiectele de cost – o unitate contabila care genereaza cheltuieli care afecteaza costul produselor, investitiilor, serviciilor, lucrarilor. 
  • Centrele de costuri reprezinta o unitate organizationala. Acesta poate fi un atelier, un site – o unitate care acumuleaza si sistematizeaza informatiile despre costuri si cheltuieli totale. 

Costurile fiecarui centru de cost sunt monitorizate si masurate de catre persoana responsabila. Dar contributia la produsul final este uneori dificil de determinat. De exemplu, este imposibil sa se determine veniturile din activitatile departamentului contabil al intreprinderii. Astfel, nu toate diviziunile unei companii care masoara profiturile si cheltuielile pot participa la distribuirea veniturilor. Pe baza posibilitatii de formare si distribuire a profiturilor, centrele de cost ale productiei si alte intreprinderi sunt impartite in centre de cost, venituri (profituri) si investitii (investitii).  

Principala functie a centrelor responsabile este organizarea contabilitatii costurilor pe locatie. Acest lucru se realizeaza prin compararea costurilor reale cu cifrele planificate calculate in buget, care servesc ca un tip de plan economic pentru fiecare centru de cost. Este compilata in mod corespunzator, luand in considerare doar costurile care sunt controlate de acest centru. 

Din acest motiv este bine sa apelam la o solutie ERP care nu doar ca va controla, va elimina erorile, dar va eficientiza maxim actiunile legate de centrele de cost. 

Centre de Cost (modul in solutia ERP) 

  • Contabilitate de gestiune si bugetara. 
  • Controlul veniturilor si cheltuielilor si urmarirea incadrarii in buget a fiecarui departament : Proiectele/Lucrarile, Administrativ / Central, Depozitele, si alte zone din cadrul companiei
  • Centre de Cost finale si Intermediare 
  • Repartizari intre Centre de Cost 
  • Consolidare Centre de Cost 
  • Rezultate ale fiecarui Centru de Cost, Balante, Conturi de exploatare 
  • Dashboard pentru Centrele de cost cu rezultate pe luni si cumulate, calcul abateri fata de bugetele stabilite
  • Rapoarte personalizate 

Generalitati ale centrelor de cost 

Solutia noastra, prin modulele sale integrate va permite sa urmariti modul in care sunt gestionate resursele in cadrul firmei. Aveti posibilitatea sa urmariti si sa analizati veniturile si cheltuielile societatii dvs. dupa mai multe criterii si/sau dimensiuni, stabilite de dvs (proiecte, departamente, produse, servicii). Permite definirea de centre de cost ierarhice, pe un numar nelimitat de nivele, in functie de specificul activitatii societatii dvs 

Functionalitati ale centrelor de cost 

Costurile pot fi urmarite multidimensional, prin definirea mai multor seturi de centre de cost care vor functiona in paralel. Astfel, managerii vor putea analiza aceeasi tipologie a veniturilor si costurilor din mai multe perspective. Se pot defini centre de cost ierarhice, pe un numar nelimitat de nivele si se pot introduce bugete de venituri si cheltuieli. Permite definirea schemelor de repartizare, astfel incat efortul de inregistrare a datelor in sistem sa fie minimizat, iar notele de repartizare sunt generate automat. 

Raportele standard incluse 

Fisa de urmarire pe centre de cost, Organigrama centre de cost, Raportul comparativ bugetat/realizat si Balanta centre de cost sunt rapoarte ce va permit sa obtineti situatia exacta, la un anumit moment, pentru fiecare centru de cost in parte. De asemenea, aplicatia contine si Raportul comparativ centre de cost-contabilitate care va ajuta sa faceti o analiza completa asupra veniturilor si cheltuielilor din perspective diferite. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.