Cum ne crestem veniturile cu un ERP? Iata 7 exemple!

Cum ne crestem veniturile cu un ERP? Iata 7 exemple!

Un obiectiv prioritar al oricarei companii este acela de a creste veniturile, deoarece numai asa putem deveni importanti si competitivi pe piata de afaceri. Este drept ca in conditiile economice actuale cei mai multi manageri incearca sa se orienteze spre reducerea pe cat posibil a costurilor, insa aceasta nu inseamna ca s-au indepartat de la scopul principal, si anume impulsionarea continua a vanzarilor.

Alegerea unui sistem ERP ca si WinMENTOR ENTERPRISE poate contribui semnificativ la imbunatatirea procesului de vanzare a companiei, cresterea satisfactiei clientilor si a productivitatii angajatilor. Toate acestea te vor ajuta sa iti cresti veniturile si sa iti dezvolti permanent afacerea.

Dar cum putem creste vanzarile mai exact cu ajutorul unui sistem ERP?

Alege o aplicatie online

In timp ce unele activitati au ca si obiectiv buna functionare doar a anumitor departamente, activitatea de vanzare este una care priveste intreaga organizatie. Un proces de vanzare eficient presupune coordonarea tuturor departamentelor pentru a obtine raspunsul dorit si pentru o mai mare viteza de reactie, aspecte care sa contribuie la atingerea obiectivului comun: venituri mai mari.

Defineste si aplica automat politicile comerciale

O activitate de vanzare profitabila pleaca de la existenta unei relatii bune cu clientii. Implementarea unor politici comerciale bine puse la punct iti asigura pe de o parte satisfactia partenerilor cu care colaborezi, iar pe de alta parte un control mai bun al fluxului monetar din compania ta. WinMENTOR ENTERPRISE iti pune la dispozitie:

  • Modalitati complexe de acordare a discounturilor, in functie de criterii diverse, precum: grupa de produse, limite valorice sau cantitative ale vanzarii, tipurile de clienti etc.

  • Posibilitatea de a stabili limite de credit pentru fiecare client in parte, termene de plata si optiunea de a restrictiona vanzarea catre anumiti clienti in cazul depasirii acestora

  • Un sistem de preluare automata a politicilor comerciale pe documente, respectiv: calculul automat al preturilor in functie de discounturile stabilite, actualizarea limitelor de credit sau inserarea termenului de plata.

Gestioneaza diviziile de vanzare cu SoftONE SFA (Sales Force Automation)

Odata cu cresterea portofoliului de produse, devine imposibil pentru un vanzator sa se concentreze echilibrat pe tot portofoliul, fiind favorizate acele produse cu vanzare facila, avand avantaje competitionale precum pretul sau pozitia in segmentul de piata specific. In acest caz devine necesara impartirea acestora in functie de anumite criterii bine definite, pentru favorizarea distribuirii efortului de vanzare.

Se poate realiza segmentarea fortei de vanzari pe divizii, fiecareia fiindu-i alocate in mod echilibrat produsele din portofoliu. Astfel, se poate elimina tentatia de a promova doar produsele usor vandabile

Poti gestiona relatia comerciala cu un partener indiferent ca se desfasoara prin unul sau mai multe canale de vanzare, pe game diferite de produse, pe liste de preturi diferite, cu termene de plata specifice diviziei etc

Implementeaza un sistem eficient de comisionare

Motivarea corespunzatoare a personalului de vanzari este extrem de benefica, ea ducand la obtinerea unor rezultate mai mult decat satisfacatoare. Poti alege astfel sa implementezi sisteme de bonusuri/comisioane, menite sa stimuleze vanzarile.

WinMENTOR ENTERPRISE te ajuta sa stabilesti o politica transparenta de acordare a bonusurilor, bazata pe parametri bine definiti, precum: volumul vanzarilor, distributia acestora, volumul incasarilor, termenele de plata etc. Avand la dispozitie in ERP informatii complete despre activitatea de vanzare, poti sa iei in calcul toate aspectele, cum ar fi stabilirea unor limite de acordare a discounturilor si aplicarea penalizarilor in cazul in care nu au fost respectate. Totodata, ai un raport complet privind calculul bonusurilor, extras din sistemul ERP, pe care il poti pune si la dispozitia agentilor.

Optimizeaza activitatea de vanzare prin magazine proprii cu SoftONE Retail Pro

O alta modalitate de crestere a vanzarilor este deschiderea lanturilor de magazine proprii. Prin intermediul acestora, iti poti creste gradul de independenta comerciala. Sistemul POS reprezinta solutia completa, software si hardware si prezinta interfata touch screen. Mai mult decat atat:

  • Ai la dispozitie modalitati multiple de plata.

  • Le poti oferi clientilor programe complete de fidelizare, cu suport pentru microplati si microcreditare.

  • Poate fi integrat cu echipamente de cantarire, imprimante fiscale sau case de marcat.

Creste gradul de onorare a comenzilor si calitatea serviciilor de livrare

Atunci cand cumpara produse de la tine, clientii isi doresc sa le primeasca in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii. De aceea este important sa te asiguri ca lantul logistic, cu tot ceea ce implica acesta: optimizare, depozitare si livrare marfuri este gestionat cat mai corect, astfel incat sa asigure raportul optim intre satisfactia clientilor si profitabilitatea afacerii. Solutia SCM (Supply Chain Management) pe care ti-o punem la dispozitie este SoftONE si te ajuta sa:

  • Procesezi mai rapid comenzile primite de la clienti, acestea fiind transmise in mod automat din sistemul ERP direct la depozit. Astfel, comanda ajunge in depozit la scurt timp dupa ce a fost plasata si se poate incepe imediat pregatirea ei.

  • Cresti acuratetea comenzilor de client, posibilitatea de a gresi produsele cerute de client fiind mult mai mica. Chiar si angajatii noi vor gasi rapid marfa potrivita cu ajutorul sistemului WMS, pentru ca i se aplica o eticheta si poate fi identificata cu ajutorul dispozitivelor mobile de scanare a codurilor de bare.

  • Sincronizezi vanzarile cu distributia, datorita sistemului de optimizare a stocurilor. Acesta propune cantitatea de marfa necesara pentru a acoperi comenziile viitoare de client, ceea ce iti va permite sa ai intotdeauna disponibile produsele pe care le vor clientii tai, diminuand in acelasi timp riscul de stoc in exces, deoarece sistemul il dimensioneaza corect.

Gestioneaza integrat activitatile de vanzare, marketing si service

Cu ajutorul sistemului SoftONE Cloud CRM, gestionezi relatiile cu clientii atat inainte, cat si in timpul si dupa realizarea vanzarii. Acesta poate fi integrat cu sistemul ERP si iti ofera vizibilitate crescuta asupra tuturor interactiunilor cu clientii si prospectii. In plus, ai posibilitatea sa identifici mai rapid nevoile clientilor, avand la dispozitie un istoric complet al activitatilor realizate, al comenzilor plasate si al produselor pe care le prefera.

Ai acces la indicatori care tin de ciclul de vanzare, rata de conversie pe clientii potentiali sau targetele stabilite si obtii astfel o perspectiva asupra tuturor factorilor care contribuie la sau impiedica atingerea obiectivelor de vanzare si gestionezi mai eficient oportunitatile si stii in orice moment detalii despre stadiul in care se afla, valorile pe care le au si prospectii carora le apartin.

Pui in aplicare campanii de marketing rapide sau complexe, campanii de marketing integrat, pe care le gestionezi din faza de planificare pana cand sunt lansate si apoi masori rezultatele pe care le-au adus. Astfel, vei stii ce activitati sunt mai profitabile si in care se merita sa investesti si pe viitor, iar noi suntem aici sa te ajutam.

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra!