fbpx

Daca doriti sa decolati in era viitorului alegeti o solutie completa in HORECA

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Daca doriti sa decolati in era viitorului alegeti o solutie completa in HORECA

In ultimii ani, foarte multe tari de pe glob ne demonstreaza ca turismul contribuie la cresterea si dezvoltarea economiei nationale prin numeroasele conexiuni economice pe care le genereaza in relatie cu alte sectoare economice, prin crearea de locuri de munca si prin contributia la PIB, iar pe de alta parte tot turismul contribuie la construirea si consolidarea unei identitati de imagine, a construirii unui brand de tara care atesta ineditul si calitatea destinatiei. 

Fiecare tara responsabila evalueaza domeniul economic al turismului nu doar din perspectiva capacitatii de a atrage turisti, ci ca pe o platforma de crestere economica si de dezvoltare sustenabila.  

A fost o perioada cand fenomenul online nu era atat de popular si de raspandit asa cum este astazi. Este de inteles faptul ca turistii erau reticenti cand venea vorba de achizitionarea online a pachetelor de vacanta, circuitelor si a cazarilor, pur si simplu nu aveau incredere in portalurile turistice online. 

Insa, odata cu dezvoltarea comertului online, rezervarea unei vacante fara ajutorul unui agent de turism a inceput sa devina din ce in ce mai interesanta pentru turisti. Astazi, nimeni nu poate nega caracterul convenabil pe care il ofera turistului modern rezervarea unei calatorii cu ajutorul unei agentii de turism online spre deosebire de rezervarea unui pachet turistic prin intermediul unei agentii de turism traditionale. 

La fel ca orice industrie si industria HORECA trebuie sa tina pasul cu tehnologia, sa faciliteze clientilor servicii, informatii, sa ii ajute sa faca rezervarile mai usor, astfel ca, managerii au inteles sa apeleze la solutii software personalizate care sa ii ajute in previziuni si sa le eficientizeze atat munca angajatilor, cat si atragereasi fidelizarea clientilor.  

Pentru acest lucru, managerii vor avea nevoie de o solutie software completa ce le permite un management eficient al unui hotel sau a unei pensiuni şi va ofera toate facilitaţile de care aveţi nevoie pentru a va organiza şi administra hotelul. Soluţia software gestioneaza notele de plata, care pe langa serviciile obişnuite de cazare şi conexe cumuleaza şi alte diverse operaţiuni, cum ar fi: vanzari de marfuri, transferuri de note de plata de la restaurant, incasari avansuri, etc. 

Aplicaţia pentru managementul hotelului ofera suport pentru implementarea de diverse functii de marketing şi vanzari online, disponibile direct pe site-ul hotelului: 

  • prezentarea camerelor cu fotografii, descrieri, statusuri, disponibilitati, etc; 
  • cererile de rezervare online, de pe site-ul hotelului ajung direct in baza de date;
  • centru de informare automata clienţi. De exemplu: clienţii expediaza un email la adresa camere-weekend@siteultau.ro şi aplicaţia le raspunde automat, tot printr-un mesaj email, trimitandu-le acestora situaţia camerelor libere din urmatorul weekend. 

Alte facilitaţi oferite de aplicaţie, permit vizualizari configurabile ale rezervarilor, cazarilor, mentenanţa şi statusuri ale camerelor  in diferite forme grafice sugestive: Diagrama zi, TimeLine şi Lista documente. Check-in şi Check-out individual şi de grup, Check-in imediat şi rezervari individuale şi de grup. 

Sondajele ne arata ca popularitatea agentiilor online a crescut foarte mult in zilele noastre, printre  motivele pentru care turistii aleg o agentie de turism online se numara caracterul imediat, viteza si comoditatea pe care le ofera posibilitatea de a face o rezervare oricand si de oriunde s-ar afla. 

Este timpul sa „decolam” si sa ajungem unde ne dorim! 

Motivul din cauza caruia agentiile fizice raman in urma este acela ca in continuare lucreaza in exact acelasi mod in care o faceau si acum cateva decenii. 

Pe langa faptul ca nu isi modernizeaza procesele de afaceri, nici nu se adapteaza la transformarea digitala care le-ar putea, efectiv, ajuta afacerea sa fie profitabila. 

Prin combinarea agentilor de turism cu caracterul convenabil pe care il ofera un software dedicat lor, afacerile ar putea beneficia de imbunatatirea operatiunilor, de automatizare si de personalizarea proceselor. 

Ai un soft dedicat? Categoric ti-ai deschis usa catre mai multe sanse! 

In afara de rezervarea hotelurilor si a pachetelor/circuitelor turistice, operatiunile zilnice ale unui agent de turism includ, in mod obisnuit, crearea de pachete si de oferte, servicii de consultanta, efectuarea rezervarilor, negociere, crearea de pachete personalizate si gasirea celui mai bun tarif care sa se incadreze in bugetul clientului. 

Majoritatea sunt constienti ca aceste lucruri nu trebuie neaparat facute manual sau in Excel, intrucat exista deja pe piata solutii online specializate intr-un anumit tip de operatiune. 

Decat mai multi angajati, mai bine un software destept! 

Un numar crescut de rezervari atrage dupa sine nevoia de a angaja mai multi oameni pentru preluarea solicitarilor. 

Angajarea mai multor oameni atrage dupa sine cheltuieli mai mari. Un software de calitate care se ocupa de intregul proces de afaceri iti ofera posibilitatea de a economisi resursele si de a reduce cheltuielile. 

Cel mai important aspect este acela ca, dispunand de o varietate de module diferite aferente diferitor parti ale procesului de afaceri, software-ul este complet personalizabil pentru a se potrivi perfect cu afacerea ta. 

Nu doar ca vei economisi bani, dar vei avea parte si de beneficii pe care doar un sistem digital ti le poate oferi: viteza, acuratete, automatizare si centralizarea tuturor proceselor de afaceri intr-un singur loc. 

De ce ar trebui sa folosesti un software pentru agentiile de turism sau hotelier? 

Agentiile de turism traditionale continua sa fie cautate de anumiti clienti si in anumite piete, insa cele mai competitive agentii vor fi cele care au posibilitatea de a raspunde nevoilor fiecarui tip de turist. 

Adoptarea unei tehnologii nu este o simpla sugestie, ci o actiune vitala care te va ajuta sa fii intotdeauna in fata competitiei. 

Software-urile pentru agentiile de turism le ajuta pe acestea sa isi coordoneze afacerea mai eficient, oferindu-le posibilitatea de a beneficia de automatizare pentru a economisi timp care este atat de necesar pentru a incheia o vanzare si o nevoie mai redusa de a face toata munca manual. 

Cum sa alegi software-ul potrivit? 

Un software bun ar trebui sa puna in valoare avantajele agentiilor de turism traditionale, transformand in acelasi timp procesele de afaceri in unele mai eficiente. 

Fie ca esti in cautarea unui software dedicat partii de contabilitate, celei de rezervare, celei de marketing si comunicare cu clientul, sau si mai bine, unul care sa includa toate partile afacerii tale, inclusiv un website „la moda”, ai grija sa nu creezi noi obstacole alegand un software a carei interfata cu utilizatorul sa fie atat de complicata incat sa ii faca pe agentii tai sa prefere intoarcerea la foile de lucru din Excel. 

Software-ul pentru agentiile de turism este o investitie, asadar asigura-te ca stii totul despre respectivul sistem inainte de a investi in el. Pune toate intrebarile la care doresti sa primesti un raspuns si fii sigur ca software-ul pe care urmeaza sa il achizitionezi este cel potrivit pentru afacerea ta. 

Transferarea afacerii tale din Excel catre noul software si invatarea acestuia necesita timp, insa nu se compara cu timpul pe care il vei economisi odata ce vei incepe sa il folosesti si sa te bucuri pe deplin de beneficiile oferite de acesta. 

Daca ar fi sa numim cea mai importanta componenta a unui software pentru agentiile de turism, aceasta ar fi administrarea rezervarilor. Interfata, rapoartele, galeriile foto interactive, toate acestea sunt doar un bonus. Rezervarile si gestionarea acestora reprezinta punctul central al oricarui business in turism. 

Procesele de gestionare a rezervarilor difera de la un produs la altul, dar si de la o companie la alta. Totusi, exista cateva puncte cheie in ceea ce priveste gestionarea rezervarilor, puncte cheie pe care orice solutie software ar trebui sa le ofere. Daca software-ul pe care il folosesti acum nu iti pune la dispozitie tot ceea ce ai nevoie pentru gestionarea unei rezervari, poate ar fi bine sa iei in considerare schimbarea acestuia. 

Calcularea automata a tarifelor in orice valuta 

Este important sa ai posibilitatea de a calcula automat tarifele in orice valuta. De fapt, este o necesitate. In momentul in care faci o rezervare, trebuie sa ai parte de calcule rapide si precise pentru a le oferi clientilor informatii exacte. Precizia si transparenta in ceea ce priveste tarifele te ajuta sa construiesti o relatie mai buna cu clientii tai, lucru care poate duce doar la cresterea vanzarilor. 

Impachetarea dinamica 

Un client doreste sa rezerve o camera la hotel. Si un transfer de la aeroport. Si un serviciu de rent-a-car. Dupa cum bine stim, clientii fac asta. Acestea sunt situatii peste care atat tu cat si angajatii tai veti da in fiecare zi. Verifica daca software-ul de gestionare a rezervarilor pe care il folosesti in prezent poate oferi aceasta optiune. Poate acesta sa sustina in totalitate impachetarea dinamica? 

Urmarirea platilor 

La inceputul articolului spuneam ca punctul central al oricarui business in turism sunt rezervarile. Acest lucru este doar pe jumatate adevarat. Rezervarile sunt importante, insa la fel sunt si platile acestora. Trebuie sa ai posibilitatea de a sti tot timpul care rezervari sunt achitate, care este diferenta de plata, care clienti inca mai au de platit, care sunt termenele de plata. Toate aceste informatii financiare sunt direct legate de rezervarile propriu zise, fiind necesara monitorizarea acestora cu ajutorul sistemului de gestionare. 

Emiterea documentelor 

Faptul ca ai efectuat o rezervare in sistem nu este de ajuns. O rezervare implica, de asemenea, si comunicarea informatiilor despre aceasta rezervare atat catre clienti, cat si catre furnizori si contabilitate. Ofera sistemul pe care il folosesti usurinta in generarea documentelor? Poti, din acest sistem, sa generezi atat documente de calatorie precum biletele de avion, vouchere de cazare, rooming list, notificari de la furnizori, cat si documente financiare precum contracte, facturi, chitante, OP-uri de plata, etc.? Daca intocmesti aceste documente manual in alte sisteme si nu in sistemul de gestionare a rezervarilor, acest lucru ar trebui sa iti ridice niste semne de intrebare. 

Monitorizarea statusului rezervarii 

O rezervare are un ciclu de viata. Ciclul poate incepe cu verificarea tarifului si a disponibilitatii, urmata de confirmarea de la furnizor. Se asteapta mai apoi confirmarea din partea clientului, devenind atunci confirmata 100%. In final, rezervarea poate fi anulata. Fiecare dintre aceste situatii se multiplica odata cu efectuarea unei noi rezervari. Cum poti sa tii evidenta tuturor rezervarilor si, implicit, a tuturor statusurilor acestora? Evident, prin utilizarea unui software de gestionare a rezervarilor. 

Cautarea rapida 

Sa spunem ca suna un client care doreste sa stie cat mai are de plata. Trebuie sa stai cu clientul in telefon si sa ii oferi informatia solicitata cat mai repede posibil. Trebuie sa ii gasesti rezervarea in cateva secunde. Sau, poate trebuie sa gasesti toate rezervarile efectuate de un anumit agent? Sau sa faci o lista cu toate rezervarile care au check-in la o anumita data? Daca trebuie sa gasesti toate charterele care pleaca la o anumita data? Sistemul trebuie sa iti ofere aceste informatii repede si usor. La urma urmei, vorbim despre un software de gestionare a rezervarilor, nu-i asa? 

Soluţia HORECA de la Scribsoftware pentru hoteluri şi pensiuni va permite organizarea in detaliu a activitaţii curente, va ofera analiza şi statistici grafice ,pentru a va ajuta in luarea deciziilor. Va ofera conectivitate online pentru integrarea cu site-ul d-voastra (rezervari, situaţia camerelor libere, prezentare camera) şi posibilitatea de informare automata a clienţilor despre situaţia camerelor libere intr-o anumita perioada. Va ofera o interfaţa de operare intuitiva, uşor de invaţat şi utilizat. 

Aplicaţia gestioneaza avansurile incasate, emiterea de documente fiscale la inchiderea notelor de plata (check-out): facturi fiscale diverse formate şi bonuri fiscale tiparite pe diverse modele de case de marcat (Aclas, Activa, Carat, Datecs, Elka, Eltrade, Euro, Novitus, Optima, Partner, Riel, Sapel, Sam4S, Xkube, TotalK, Orgtech, Epson). Se genereaza automat contabilizarea tuturor operaţiunilor financiare ale hotelului. 

Solutia este un instrument puternic pentru atragerea şi fidelizarea clienţilor: constructor complex de promoţii, preţuri şi discounturi speciale, discounturi directe, liste de preţuri per clienţi şi/sau grupuri de clienţi, etc. In cazul in care activitatea d-voastra conţine şi activitatea de restaurant şi bar, aplicaţia permite comunicarea cu aplicaţia de gestiune a restaurantului. 

 Daca acest articol a fost util si doriti informatii sau sa avem o discutie despre o posibila solutie destinata afacerii dumneavoastra, nu ezitati sa luati legatura cu echipa noastra si impreuna, vom gasi cu siguranta cel mai bun raspuns. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ