De ce trebuie sa tinem cont pentru a deveni un manager de logistica mai eficient?

De ce trebuie sa tinem cont pentru a deveni un manager de logistica mai eficient?

Dat fiind faptul ca piata de distributie, retail sau productie, cunoaste o ascensiune tot mai mare, dar si o concurenta care nu poate fi trecuta cu vederea, antreprenoriatul devine o stiinta, unde trebuie sa fim mereu la zi cu ofertele si cererile de piata, cu tehnologia care ne poate ajuta in desfasurarea activitatii, cu legislatia.

Dintre toate, logistica ramane una din cele mai competitive industrii, eficienta proceselor logistice depinzand de un numar mare de factori, iar optimizarea acestora putand fi facuta cu ajutorul informatiilor pe care un manager de logistica le obtine din anumite rapoarte.

In acest articol, ne dorim sa va prezentam viziunea noastra despre cateva rapoarte care pot face activitatea unui manager de logistica mai usoara.

Eficientizarea timpului in pregatirea comenzilor.

Daca va doriti clienti, trebuie sa intelegeti ca este impetuos necesar sa aveti clienti fericiti. Efectele procesului de onorare a comenzilor are un impact major asupra satisfactiei clientilor. Acesta este primul raport relevant care va ajuta sa masurati performanta lantului dvs. de aprovizionare.

Exactitatea, claritatea comenzilor

Gradul de acuratete al comenzilor de la plasare pana la livrare, este unul din pasii cei mai importanti intr-un depozit. Acuratetea comenzilor este un raport logistic foarte important daca este sa aducem in discutie eficienta lantului de aprovizionare. Ce face de fapt acest raport logistic? Masoara cantitatea de comenzi care sunt procesate, expediate si livrate.

Timpul de livrare

Timpul de livrare ese considera a fi calculat de la momentul plasarii comenzii si pana cand marfa va fi ridicata de catre clienti. Cu cat acest timp este mai restrans, cu atat clientii dumneavoastra vor fi mai multumiti. Pe langa acest aspect, timpul scurt de livrare, inseamna mai multe comenzi onorate si mai mult profit.

Costurile de depozitare

Depozitarea reprezinta gestionarea atat a spatiului, cat si a timpului, costurile de depozitare reprezentand banii pe care ii bagam in marfuri, costurile de echipamente, intretinerea spatiului, salaariile, expedierea si livrarea, iar daca spatiul nu va apartine, se adauga si pretul lunar destinat chiriei. Masurarea acestor costuri care fac referire la departamentul de logistica nu este ceva usor, dar trebuie facut si reprezinta un factor important care influenteaza profitabilitatea afacerii. Ca sa stim ce asteptari avem, trebuie sa ne cunoastem exact costurile!

Acuratetea stocurilor

Pentru a nu avea probleme cu afacerea noastra, trebuie sa evitam problemele cauzate de stocurile inexacte, deoarece daca stocul scriptic nu se potriveste cu cel fizic actual, acest lucru poate afecta considerabil afacerea. De ce? Daca stocurile sunt este inexacte, pot aparea situatii in care comenzile client sa nu poata fi onorate, lucru care va dauna grav imaginii companiei si va atrage dupa sine clienti nemultumiti. Pentru acest lucru, calculati-va rotatia stocurilor si eficientizati la maxim stocurile.

Pentru o acuratete maxima in logistica, puteti sa luati sau sa aveti in calcul un sistem WMS, care nu este altceva decat stapanul depozitelor, usurand munca angajatilor si eficientizand la maxim afacerea si departamentul de logistica.

Cateva avantaje:

  • Reducerea costurilor de administrare a depozitelor;
  • Maximizarea capacitatii de depozitare;
  • Cresterea eficientei depozitului;
  • Aprovizionarea fara intarzieri a liniilor de productie;
  • Managementul si planificarea productiei;
  • Trasabilitatea totala;
  • Definirea optima a locatiilor de depozitare;
  • Reducerea şi optimizarea rutelor;
  • Rotatia corecta a stocurilor;
  • Acuratetea inventarului;
  • Livrarea la timp a comenzilor finale;
  • Scaderea costurilor de livrare;
  • Reducerea timpilor de inventariere;
  • Optimizarea resurselor umane;
  • Rapoarte multiple si indicatori de performanta complecsi.

    Pentru o eficientă maximă a sistemului, se impune ca sistemul WMS sa fie integrat cu o soluție ERP sau să facă parte integrantă din acesta. Soluțiile ERP, precum WinMENTOR ENTERPRISE, ajută depozitele să-și gestioneze eficient întreg lanțul de ofertare-comandă-facturare, fie că este vorba despre funzori sau clienți.