Web
Analytics

Digitalizarea afacerii – succes garantat si prezenta pe o piata fara granite

Home/ERP/Digitalizarea afacerii – succes garantat si prezenta pe o piata fara granite

In era tehnologiei si a lumii digitale, industria de retail a fost segmentata de numeroase ori in piata: online si offline. Daca lasam la o parte aceasta distinctie, vom vedea ca magazinele fizice si cele offline nu sunt in competitie, ci din contra, ele se completeaza reciproc, eficientizand afacerea.

Astfel ca, in ultima perioada, tot mai multe afaceri de retail trec de la comertul traditional, desfasurat doar in magazine fizice, la un comert modern care se desfasoara pe mutiple canale de vanzare. Asadar, vanzarea omnichannel inseamna o oportunitate imensa de dezvoltare a afacerilor din offline.

Digitalizarea afacerii

Digitalizarea companiilor mici si mijlocii a devenit nu doar o necesitate si o chestiune pe care fiecare manager, chiar si la inceput de drum o constientizeaza, dar este si un subiect de interes general ce se discuta deja in mediul antreprenorial si la nivel de decizii guvernamentale.

De ce?

Deoarece mediul virtual a devenit o parte din economie, o modalitate de a genera venituri medii si foarte mari, iar acest lucru a atars atentia tuturor, cautandu-se tot felul de modalitati de stimulare, printre care si atragerea fondurilor europene.

Ce inseamna digitalizarea afacerii pentru unele companii?

  • – achizitionarea si introducerea unor ERP-uri in business

  • – construirea unei platforme de gestionare a clientilor

  • – introducerea unui nou sistem de facturare

Scena comertului online sau altfel spus „E-commerce” in Romania este in crestere, iar clientii cumpara din ce in ce mai mult online, lucru care face ca digitalizarea sa fie constanta.  

Care ar fi beneficiile si de ce ai avea nevoie de un magazin online?  

Ajungi mai usor la publicul tatinta 

Daca afacerea dumneavoastra exista deja, probabil ca aveti deja un plan si vizualizati publicul tinta pentru produsele pe care doriti sa le lansati pe piata.

Cu un magazin online, te poti folosi de cateva instrumente de marketing cum ar fi reclama platita pe google, dar nu doar, e-mail marketing, creare de continut pentru social media, advertoriale, pentru a directiona publicul catre magazinul tau online. Beneficiul in acest caz este ca putem sa alegem prin optiuni de marketing publicul tinta si nu vom astepta clientii sa ne viziteze, ci ii vom directiona si aduce in magazinul nostru, prezentandu-le produsele noastre.

In functie de nevoi, o campanie marketing poate fi gandita prin doua perspective: 

Campanie de marketing pe termen scurt

Pe termen scurt: poti sa satisfaci nevoia imediata a clientilor, printr-un pret cat mai scazut si sa construiesti o campanie astfel incat sa serveasca aceasta nevoie. 

Campanie de marketing pe termen lung

Pe termen lung: trebuie sa construiesti o strategie complexa care sa se bazeze pe toate proprietatile online – in acest fel, clientul isi va aminti de tine, va apela tot la tine sin timp se va fideliza. In plus, pe tine ca antreprenor te intereseaza mereu bugetul pe care il investesti in campaniile de marketing. 

Avem control complet asupra afacerii noastre 

Afacerile online sunt si ele de mai multe feluri. Cei care considera ca vanzarea se poate face doar princanalele de social media, lucru care categoric nu este recomandat, deoarece oricata infuzie de capital vom face in reclamele de facebook sau instagram, noi nu putem sa controlam algoritmii acestora, limitandu-ne astfel la conditiile impuse de altii.

Ce putem insa face? Sa ne folosim de aceste conturi de social media pentru a aduna public tinta si a-l redirectiona catre magazinul nostru online, unde cu anumite instrumente de trafic, putem vedea cine ne viziteaza magazinul, zonele, intervalul de timp si chiar varsta.

Poti fi online 24/24 

Magazinul online va avea nevoie de un program clar, de minim un angajat care sa-l tina deschis in acel interval orar si bineinteles, de un contract bun cu cei care vor efectua livrarile. 

Cu un magazin online, problemele se diminueaza in mod evident si in continuare nu vei avea nevoie decat sa te concentrezi la cum decurge activitatea companiei din punct de vedere economic, fara sa ne mai gandim la programul de lucru. 

Un magazin online setat corect si realizat eficient va putea vinde constant. Astfel, vom avea clienti multumiti si fericitie au nevoie de suport constant, nu doar in timpul programului din timpul saptamanii. 

Poti observa clar nevoile clientilor tai 

Suportul si comunicarea online sunt vitale pentru orice afacere, deoarece atentia pe care o acordam serviciilor oferite, ne creste credibilitatea si multumeste orice fel de client. Ca sa reusim asta, trebuie sa fim mereu in contact cu clientii, sa le aflam parerile, problemele pe care le-au intampinat si sa le recomandam solutii. Putem face asta prin intermediul comentariilor, a unui chat online sau prin intermediul mailurilor. 

Poti vinde oriunde in lume, deci devii international 

Un magazin online nu are granite decat daca noi stabilim ca acestea sa existe. Un magazin online poate fi vizualizat atat in tara, cat si international. Desi Romania are o piata in crestere, asta nu trebuie sa ne opreasca de la a ne interationaliza produsele si afacerea. Indrazniti si treceti granita propriilor limite. 

Procesele interne si externe devin mult mai usoare 

Magazinele online vin la pachet, in general, si cu aplicatii de baza pentru managerierea clientilor. Cu ajutorul acestor aplicatii preconfigurate ai posibilitatea de a vedea comenzile in timp real, a le ordona in functie de stoc sau urgenta si te poti ocupa de ele in ritmul tau. 

De asemenea, datele de marketing ale clientilor pot fi stocate, cu acordul lor, pentru a putea sa fie retargetati prin anumite reclame platite sau prin e-mail-uri.  

Parteneriate directe sau intermedieri  

Digitalizarea aduce de la sine si o expunere mai mare pe piata, insa nu doar fata de clienti noi, ci si de posibili parteneri. Datele noastre de contact din site vor fi la un moment dat, modalitatea prin care un nou distribuitor pentru magazinul tau te poate contacta. 

Cu cat mai multe companii aleg sa se digitalizeze prin magazine online, cu atat mai multi posibili parteneri vom avea! 

Un prim pas catre succes 

Dupa cum deja am amintit, exista mai multe modalitati de a ne digitaliza afacereadar primul pas este reprezentat de existenta unui magazin online. Dupa ce acesta este gata si simti ca procesele noastre ar putea sa se imbunatateasca in continuare, putem trece la un alt nivel prin automatizare.