Logistica si gestiunea in lantul de aprovizionare si distributie

Logistica si gestiunea in lantul de aprovizionare si distributie

Rolul logisticii in companiile de productie ale bunurilor de consum a evoluat de-a lungul timpului, avand un rol din ce in ce mai important, trecand de la distributia produselor finite la organizarea intregului proces al lantului de distributie si prin urmare, al lantului de aprovizionare.

Lucrurile nu sunt nici simple nici usoare cu eficienta in logistica, spunem acest lucru, in urma multor colaborari si a discutiilor pe care le-am avut de-a lungul timpului cu clientii nostri. Logistica in sine, inseamna sa masuram procese, activitati si oameni, dar, majoritatea, desi ne propunem sa urmam acest procedeu,, masuram de fapt oamenii si activitatile pe care le fac ei. Desigur, ca si acest fapt este parte a unui proces, dar lipsa masuratorilor exacte ingreuneaza posibilitatea de ane cunoaste cu exactitate eficienta intr-o anumita activitate.

Daca schematizam procesul, vom vedea ca fiecare legatura din lant este interconectata si toata lumea, in interiorul acestuia, are rolul de furnizor si client. Deci toata lumea trebuie cumva sa concureze pentru aceeasi misiune. Pentru ca lantul logistic sa fie fiabil, trebuie sa isi mentina costurile si serviciile in echilibrul corect, ceea ce inseamna ca managerul sa fie un antreprenor cu o viziune extraordinara, care cunoaste piata si afacerea sa foarte bine.

Gestiunea lantului de aprovizionare constituie astazi, in conditiile unei piete concurentiale, o miza strategica majora pentru intreprinderile industriale si comerciale. Aceasta reprezinta un potential important de creare a valorii pentru client: calitatea serviciului, performanta in ceea ce priveste termenul si activitatea.

De asemenea, reprezinta unul din locurile principale unde se disputa o parte din rentabilitatea intreprinderii, prin rationalizarea costurilor legate de lantul de aprovizionare sau prin concentrarea asupra noilor canale de distributie, canale care reprezinta de fapt cresterea profitabilitatii si acumularea de noi clienti.

Aceasta tendinta este consolidata inca intr-un context economic dominat de mondializarea schimburilor, diversificarea si scurtarea ciclurilor de viata ale produselor, dezvoltarea parteneriatelor intre intreprinderi. In acelasi timp, noi oportunitati au fost oferite prin evolutia tehnologiilor si metodologiilor, in special a sistemelor de informatice: ERP, CRM, WMS.

De ce ajungem sa apelam la un sistem informatic in cadrul lantului de aprovizionare si distributie?

La un moment dat, oricat de departe veti ajunge cu afacerea si profitul acesteia, pe masura ce afacerea va creste, veti constata ca va lipsesc aspecte importante legate de stocuri, nu veti putea previziona necesarul de aprovizionare corelat cu dinamica stocurilor si nu veti avea acces la rapoarte actualizate la zi, privind consumurile.

Lucrul va deveni cumva empiric, iar volumul afacerilor derulate vor impune singure, de la sine, o solutie integrata care sa fie stabila, sa ofere un suport constant, prompt si agil si sa fie suficient de versatila pentru a se plia exact pe asteptarile antreprenorilor si pe evolutia dinamica a firmei.

Care sunt pasii necesari implementarii unei solutii integrate?

  • Constientizarea necesitatii unei solutii integrate
  • Dezbaterea unei implementari cu departamentul IT
  • Faceti un prospect de piata a mai multor furnizori de solutii informatice.
  • Studiati ofertele si corelatile cu nevoile dumneavoastra si ale companiei
  • Faceti un buget in care sa va incadrati
  • iscutati cu firma furnizoare si vedeti daca ofera pachet integral de servicii, respectiv daca va ajuta si la implementarea solutiei sau suport tehnic
     
    Ce este o solutie integrata?
    Solutia integrata este un sistem care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

    · utilizeaza o baza de date unica;

    · are in componenta programe informatice care cuprind activitatile tuturor compartimentelor functionale ale firmei, conform organigramei acesteia;

    · exista un plan de securitate a sistemului informatic care cuprinde masuri tehnice si organizatorice corespunzatoare.

    Un astfel de sistem permite managerilor sa efectueze o analiza completa privind realizarea planului de afaceri. Prin optiunile de simulare a activitatilor si prin caracterul flexibil si dinamic al aplicatiilor se pot realiza: planuri de previziune; evaluari si predefiniri ale tendintelor de evolutie ale industriei din care face parte compania; analize calitative; integrarea cu noile tehnologii e-business; comunicare on-line.

    Toate aceste previziuni si informatii reale, in timp si concrete, nu sunt altceva decat instrumente care va vor ajuta concret in realizarea planurilor pe care vi le-ati propus in afacearea dumneavoastra.

    Ce presupune alegerea unui WMS in logistica companiei de la furnizorul de ERP?In orice companie, primul soft pe care il veti achizitiona, va fi un sistem ERP. Daca aveti si un depozit, veti constientiza nevoia achitionarii unui WMS. Deoarece stim deja cum decurce implementarea si ne cunoastem clar relatia cu furnizorul, avem incredere si primim suport tehnic, avantajele sunt clare.

    Avantaje:

  • predictibilitatea proiectului este unul dintre principalele avantaje de a achizitiona WMS de la furnizorul de ERP;
  • departamentele vor utiliza un singur soft, sau vor putea lucra separat: logistica pe WMS, iar celelalte departamente pe ERP, daca legaturile dintre softuri se realizeaza corect;
  • costuri mai mici de implementare si batai de cap mai putine;
  • legatura la nivel de baza de date intre ERP si WMS
     
    Avantaje si imbunatatiri concrete.
     
    1. Optimizari ale spatiului de depozitare de pana la 50%. In lipsa unei solutii de Warehouse Management System, nu se puteau pune in aceeasi locatie produse diferite ca forma sau provenite din grupe diferite de produse. Dupa implementarea unui WMS, produsele se pot lua prin scanare, direct de pe scanner, deoarece acesta are capacitatea de a face diferenta intre produse.

    2. Cresterea acuratetei si a livrarilor prin eliminarea erorilor umane privind tipul de produse livrate clientilor. Dupa implementare, produsele livrate sunt exact cele comandate de clienti.

    3. Timpii de procesare a unei comenzi s-au injumatatit deoarece operatorii i nu mai cauta marfa in magazie. Scannerul le spune cu exactitate in ce sector si unde se afla stocul cerut pentru livrare. Operatorii nostri nu mai bajbaie, ci se duc direct la locatie.

    4. Plangerile si reclamatiile primite din partea clientilor se vor reduce considerabil dupa implementarea unui WMS, deoarece livrarile s efac in timp util, iar produsele sunt exact cele comandate de clienti.

    5. Inventarul si timpul alocat acestuia, va fi considerabil imbunatatit, deoarece daca inainte inventarierea s efacea pe hartie, scriptica, manuala, pe toate locatiile din depozit, acum se scaneaza fiecare produs, se introduce manual doar numarul de bucati si apoi se scaneaza locatia in care se afla pentru restocarea produsului pe locatie.

    Daca articolul nostru v-a convins si doriti o oferta completa sau particularizata, informatii sau doar sa va consultati cu echipa noastra, puteti sa ne contactati telefonic, pe livechat sau sa lasati un mesaj. Echipa ScribSoftware va va raspunde in cel mai scurt timp!