Optimizarea afacerii și a costurilor logisticii

Optimizarea afacerii și a costurilor logisticii

Pe o piata aflata in continua miscare, rotatie si schimbare, optimizarea afacerii noastre este un punct cheie a eficientizarii si profitabilitatii acesteia. Pentru a obtine un echilibru intre preturi accesibile si profit ridicat, companiile apeleaza la diverse metode de reducere a cheltuielilor. 

Desi scaderea costurilor este importanta, aceasta nu trebuie sa afecteze componentele de baza ale afacerii. Scoaterea masinilor de pe teren, concedierea de personal, micsorarea stocurilor sau alte masuri care ar reduce pe loc anumite cheltuieli pot dauna afacerii si pot duce la pierderi pe termen mediu si lung, mai ales daca ariile cu probleme nu au fost identificate corect. 

Aruncand o privire asupra afacerii noastre, putem observa ce se intampla si care sunt segmentele care pot fi imbunatatite: 

  • Angajatii din depozit nu reusesc sa faca fata multitudinii de comenzi care vin la sfarsitul zilei.
  • Fluxul mare de munca de moment duce la greseli in pregatirea comenzilor pentru clienti. 
  • Timpul dedicat picking-ului sau receptiei este ridicat, iar accesul la informatii este greoi. 
  • Uneori este prea multa marfa in depozit, iar alteori comenzile nu pot fi onorate in timp util. 

Implementarea unor sisteme informatice este o investitie importanta, iar evolutiile tehnologice au facut ca acestea sa fie din ce in ce mai accesibile companiilor. Astfel, din dorinta de a fi cat mai eficienti, managerii aleg sa implementeze un program de gestiune ERP, destinat automatizarii majoritatii fluxurilor interne, gestionarii relatiilor comerciale cu furnizorii si clientii, cresterii productivitatii angajatilor, etc 

Apoi, completeaza sistemul informatic pe care il au cu un instrument Business Intelligence, o solutie performanta de raportare destinata in general factorilor de decizie, cu ajutorul careia se pot urmari indicatorii afacerii in cel mai usor mod si pot fi luate masurile potrivite la timp. Ca sa optimizeze si activitatea departamentelor de marketing, vanzari si service, apeleaza la sistemele de tip CRM, crescand astfel calitatea serviciilor oferite clientilor si prospectilor. Insa pe langa acestea, pentru a raspunde punctual problemelor enuntate mai sus, este necesara implementarea unor solutii dedicate exclusiv managementului stocurilor si optimizarii depozitelor. 

Cum optimizam aprovizionarea? 

In ceea ce priveste aprovizionarea, planificarea si previzionarea necesarului de stoc, rezulta in: 

  • Costuri mai mici cu stocarea, marfa nu este tinuta in stoc mai mult decat e necesar. 
  • Nu se mai pierd bani cu produsele care expira in depozit. 
  • Clientii sunt multumiti pentru ca primesc marfa dorita la timp.
  • Nu se achizitioneaza marfa in plus daca aceasta exista deja in alt depozit. 
  • Angajatilor trebuie sa le fie usor sa gaseasca marfa atunci cand pregatesc comenzile. Sistemele WMS (Warehouse Management System) creeaza si controleaza fluxurile de lucru din cadrul depozitului, preluand astfel functia de stocare din suita SCM. In acest mod: 
  • Sunt reduse costurile cu depozitarea pentru ca WMS-ul ofera solutii pentru folosirea eficienta a spatiului, calculand modalitatile cele mai bune de stocare. 
  • Angajatii din depozit gasesc usor produsele dorite, pentru ca marfurile sunt etichetate si pot fi identificate cu ajutorul dispozitivelor de scanare a codurilor de bare. 
  • Timpul de picking si de livrare este mai mic.
  • Nu mai apar erori la prelucrarea comenzilor pentru ca transferul de informatii intre depozit si ERP este automatizat. 

Intreaga suita de sisteme SCM este destinata optimizarii costurilor in cel mai sanatos mod, atat pentru companie cat si pentru clientul final. Reprezinta o investitie inteligenta pentru ca duce la o scadere a costurilor bazata pe informatii de actualitate si calcule amanuntite ale indicatorilor afacerii. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.