fbpx

Optimizarea depozitului pentru un magazin online

Home/ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Optimizarea depozitului pentru un magazin online

Comertul electronic evolueaza de la an la an, iar daca detineti un magazin online cu siguranta vei dori sa iti dezvolti continuu afacerea. In prezent, schimbarile se produc din ce in ce mai rapid, iar companiile care isi doresc sa ramana competitive trebuie intotdeauna sa se adapteze. Cum? Prin integrarea unui sistem ERP cu platforma de e-commerce a magazinului tau online.

Un software ERP iti va permite integrarea tuturor operatiunilor intr-o singura platforma, de la vanzari, achizitii, la aprovizionare si gestiunea stocurilor, pana la contabilitate. Astfel, vei avea posibilitatea de a-ti optimiza procesele de business, de a-ti reduce costurile si de a obtine avantajele competitive de care ai nevoie pentru succesul afacerii tale. Beneficiile unui sistem ERP sunt multiple, insa care sunt cele mai importante?

Deoarece traim intr-o era a vitezei si tehnologizarii, o era in care majoritatea lucrurilor se intampla onlie, inclusiv cumparaturile si vanzarile, multi managerii isi doresc un magazin online in care sa isi prezinte produsele, fie ele servicii, fie produse efective. Daca avem un magazin cu produse regasite in stoc, trebuie sa fim foarte atenti la operatiunile din depozit.

Magazinul tau online este o alegere inteleapta, dar trebuie sa intelegem ca orice nesincronizare a  operatiunilor din depozit  cu platforma de e-commerce, duc la un fel de efect de domino, efect care poate avea repercursiuni asupra comenzilor ulterioare. Daca in depozit lucrurile nu merg asa cum ar trebui, atunci comenzile nu vor putea fi onorate la timp, clientii renunta la serviciile tale si angajatii pleaca.

Fara o monitorizare atenta, intr-un depozit sunt multe lucruri care ar putea sa decurga gresit, incepand de la receptia marfurilor si pana la livrarea comenzilor. Pentru a gasi solutii, trebuie sa identifici precis si rapid eventualele probleme.

Pentru orice magazin online, instrumentele de marketing sunt cele mai importante surse de comunicare, iar obiectivul principal este ca informatia despre magazinul online sa ajunga direct la client. Instrumentele de marketing combinate cat si comunicarea pe mai multe canale in acelasi timp duc la rezultate foarte bune in vanzari.

Deci, care ar fi raspunsurile la aceste probleme?

  1. Un control bun asupra stocului

Cumparatorii ajung pe magazinul dumneavoastra online in functie de accesul la informatii si stocul de produse disponibil. Cu alte cuvinte, stocul dumneavoastra trebuie sa fie conform cu ce se gaseste in depozit, pentru ca sa nu se ajunga in situatia in care clientul sa plaseze comanda, iar produsul sa nu existe in stoc! In astfel de situatii, clientii nu vor mai apela la magazinul dumneavoastra online, iar comenzile vor scadea considerabil, la fel ca si credibilitatea afacerii dumneavoastra.

Solutia: Preluati controlul asupra stocului. Folositi instrumente de inventariere automata si de monitorizare a intrarilor si iesirilor de marfa care se sincronizeaza cu platforma e-commerce si asigurati-va astfel ca aveti depozitul aprovizionat la timp, folosind un sistem de notificari care sa va informeze cand stocul unui anumit produs este pe punctul de a se epuiza.

Daca deja ai experienta in gestionarea unui magazin online, probabil nu de putine ori s-a intamplat ca un client sa comande un anumit produs de pe site, chiar daca acel produs nu mai era pe stoc. Aceste situatii vor putea fi evitate cu succes prin integrarea unui sistem ERP cu platforma ta de e-commerce. Detaliile despre produse, stocuri sau statusul comenzilor vor fi disponbile in timp real, astfel incat clientii tai vor avea mereu la dispozitie informatiile actualizate, iar increderea in magazinul tau online si gradul lor de satisfactie va creste.

  1. Automatizarea este cheia succesului

Cu cat aveti mai multa ordine in depozit, cu atat mai rapid ajungeti la produse. Un produs depistat la timp, reduce atat timpii de cautare, cat si pe cei de livrare. In acest caz, vorbim de eficienta si promptitudine!

Daca in depozit este haos, vom avea mari probleme de identificare și localizare a produselor in zonele de stocare. Lipsa unor procese si fluxuri de lucru automatizate ne va impiedica sa utilizam eficient spatiul din depozit si sa identificam rapid produsele. Totodata, asezarea necorespunzatoare a marfurilor determina erori in procesarea comenzilor.

Cum scapam de ineficienta si haos?  Automatizand depozitul si apeland la o solutie ERP.  Alocati produsele receptionate in spatiile de depozitare in functie de viteza de rotatie a fiecarui tip de produs sau in functie de regulile clasice de gestiune (FIFO/FEFO/CMP), astfel incat sa nu incurcati celelalte procese. Totodata, un algoritm avansat de picking ne va putea ajuta sa folosim scenarii diferite pentru colectarea produselor pentru fiecare comanda in parte sau pe grupuri de comenzi, reducand astfel numarul de vizite in depozit.

Pentru ca un ERP asigura sincronizarea datelor in timp real, vei sti in orice moment care este situatia actualizata a stocurilor, a comenzilor si astfel vei putea veni imediat in ajutorul clientilor tai. Acest lucru iti va permite sa iti cresti vanzarile online si sa obtii un avantaj competitiv.

  1. Viteza de livrare

Majoritatea clinetilor vor renunta din start la finalizarea cosului de cumparaturi daca livrarea dureaza prea mult

Daca procesarea comenzilor dureaza prea mult si apar erori la livrare, clientii nu vor dori sa apeleze la produsele dumneavoastra. Din momentul in care clientul a plasat comanda se asteapta ca produsul sa fie livrat la usa sa in cel mai scurt timp. Manipularea manuala a marfurilor sau folosirea de sisteme invechite pot face ca operatiunile sa se desfasoare greu, cu atat mai mult daca depozitul tau nu este pus la punct. Astfel, identificarea articolelor in depozit este ingreunata, iar erorile in procesarea comenzilor nu intarzie sa apara daca informatiile nu sunt transmise la timp sau se pierd pe traseu.

Ca atare, puteti elimina aceste incoveniente, folosindu-va  de tehnologie pentru a ramane competitiv pe piata. Automatizarea fluxurilor de lucru scurteaza timpul de procesare a comenzilor si elimina erorile umane. Pickerul poate identifica mai usor si mai rapid articolul comandat prin folosirea de echipamente de scanare produs si prin generarea de rute optime in spatiul de depozitare. Mai mult, putetii sincroniza instrumentele de management in depozit cu serviciile de curierat. Astfel, produsele comandate ajung intr-un timp mult mai scurt la destinatari, iar clientii vor reveni pentru comenzi in magazinul dumneavoastra online.

Vei putea genera rapoarte financiare complete

Integrarea unui software ERP cu platforma de e-commerce a magazinului tau online va crea o transparenta mai mare in legatura cu activitatile financiare si vei putea genera rapoarte direct pe baza numarului tranzactiilor efectuate. Un sistem ERP iti permite si crearea automata a tuturor rapoartelor contabile, cu informatii despre fluxuri de numerar, bilanturi sau orice alt tip de detalii.

In concluzie, digitalizarea operatiunilor din retail si optimizarea proceselor de e-commerce iti va permite sa atragi mai multi clienti, sa ii fidelizezi pe cei existenti si sa iti dezvolti afacerea. Un software ERP este solutia ideala daca doresti sa iti reduci costurile, sa ai acces la informatii in timp real si sa le oferi clientilor tai o experienta de cumparaturi personalizata.

Beneficiile?

  • Costurile de administrare vor fi mai mici, deoarece intretinerea unui magazin online este mai ieftina decat cea a unuia fizic
  • Cheltuieli reduse cu personalul, deoarece nu aveti nevoie de multi angajati, astfel ca si cheltuielile cu personalul vor fi semnificativ reduse
  • Imbunatatirea cash-flow-ul prin integrarea in portal a modalitatilor de plata online, oferind clientului posibilitatea de a plati pe loc
  • Modalitatile de atragere si fidelizare a clientilor in mediul online sunt mai usor de controlat din punct de vedere al costurilor, iar posibilitatile de monitorizare detaliata si optimizare permit desfasurarea de campanii de marketing de succes.

Optimizarea proceselor interne

Procesarea comenzilor presupune: emiterea documentelor de plata, pregatirea produselor si apoi livrarea lor catre clienti. Aceasta activitate este de durata si implica o atentie sporita din partea angajatilor, deoarece orice greseala sau intarziere putand duce la pierderea unui client. Insa odata cu integrarea platformei online cu un sistem ERP, toate aceste riscuri sunt reduse semnificativ:

  • Dupa ce este plasata pe site, comanda este trimisa automat catre ERP. Pe baza ei va fi creata factura de client, iar odata cu aceasta este generata automat si nota contabila
  • Preturile din ERP sunt disponibile si pe site. Odata cu modificarea listelor de pret din ERP, sunt actualizate automat si cele din magazinul online
  • Pentru ca timpul dedicat activitatilor operationale este mai mic, angajatii pot procesa si livra mai multe comenzi intr-un timp mai scurt
  • Comunicarea cu fiecare client este personalizata: acestia pot vizualiza statusul comenzilor plasate, discounturile de care pot beneficia, un istoric al achizitiilor sau isi pot alege o metoda de plata si livrare apropiata nevoilor lor

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra!

Activ