fbpx

Principalele utilitati si procese ale unui Supply Chain (SCM)

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Principalele utilitati si procese ale unui Supply Chain (SCM)

Supply chain-ul este definit ca o retea de organizatii si procese in care un numar variat de intreprinderi colaboreaza pe intreg lantul de valoare pentru a achizitiona materii prime, a le transforma in produse finite si a livra produsele finite catre clienti. 

Astfel ca, bunurile finite trec prin diferite puncte ale retelei de distributie, incluzand huburi, depozite, puncte de distributie, retaileri, proceduri de export pentru a ajunge la clientul final.  

SCM (Supply Chain Management) reprezinta de fapt managementul tuturor proceselor de business si activitatilor, incluzand achizitia de materii prime, productia, aprovizionarea stocurilor si distributia de bunuri finite. 

Customer Service  

Procesul Customer Service poate fi definit ca gestionarea interactiunii intre un client si organizatie sinseamna gestionarea intregului proces de comanda pentru a fi principalul punct de contact pentru client. De asemenea, customer service presupune rezolvarea tuturor potentialelor probleme pe care clientul le poate intampina de la confirmarea comenzii si pana la livrarea produsului sau serviciului. 

Unul dintre elementele relevante in crearea loialitatii clientului pentru brand este existenta unui management excelent al serviciului de customer service. Organizatiile pot decide sa “automatizeze” acest serviciu, dar este important de retinut ca elementul uman este indispensabil si de neinlocuit. 

Previzionarea si planificarea cererii 

poate fi definit ca procesul care dezvolta o estimare a evolutiei pietei, luand in calcul date istorice de vanzari, date privind piatsi clientii departamentul de vanzari, trenduri si cerinte ale pietei. 

Acest proces trebuie sa se sincronizeze cat mai bine posibil cu aprovizionarea si cererea pentru a reduce pierderile de le lantul logistic, variatia cererii, situatiile de stock out sau overstock, expirarea produselor etc. Scopul previzionarii cererii este sa faciliteze activitati esentiale pentru companie, cum ar fi: realizarea bugetului, planificarea financiara, vanzarile, planurile de marketing, planificarea materiilor prime, depozitarea sau planificarea distributiei. 

De asemenea, previzionarea genereaza mai departe procesul de planificare a materiilor prime si faciliteaza sarcina departamentului de achizitii, care poate da comenzile catre furnizori, aliniate cu planul de business. 

Achizitiile  

Rolul procesului de achizitii este acela de a obtine produsele sau serviciile de care compania are nevoie pentru a indeplini modelul de business al organizatiei. Alinierea functiei de achizitii cu strategia organizatiei este un element al obiectivului acestui departament. 

Acesta acopera atat achizitiile de la furnizori externi, dar si de la furnizori interni, dupa o decizie de tipul “fabricare” sau “cumparare” pentru a lua hotararea de la ce sursa sa aleaga – locala, continentala sau globala. 

Planificarea productiei  

este definita ca functia care monitorizeaza nivelul total de productivitate al planului de productie. Aceasta are o legatura stransa cu obiectivele strategice ale operatiunilor companiei: profit, productivitate, timp de livrare, KPI, dar si satisfactia clientului. 

Planificarea productiei se refera la modulele de productie si fabricatie dintr-o companie si gestioneaza alocarea resurselor – angajati, materiale si capacitate de productie. 

Amplasarea strategica a facilitatii de productie in termen de localizare poate avea un impact asupra costurilor de transport si, implicit, asupra costului produsului. 

Depozitare & Distributie 

Dupa productie, bunurile finite intra in doua faze finale: depozitarea si organizarea distributiei catre retaileri, clienti, distribuitori. Layoutul depozitului si organizarea retelei de distributie sunt doua procese strategice menite sa optimizeze tot lantul logistic. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ