fbpx

Solutiile de BI si indicatorii de performanta

Home/ERP, General, News, Produse, SoftONE, WinMENTOR/Solutiile de BI si indicatorii de performanta

program de gestiune

De la o perioada de timp, solutiile de Business Intelligence au devenit un subiect de interes, iar investitiile facute in acest domeniu au crescut extrem de repede, managerii intelegand faptul ca uo astfel de solutie poate sa ofere o eficientizare maxima a anumitor procese. 

Faptul ca stii cat de importanta este o solutie de Business Intelligence (BI) pentru compania ta este doar primul pas in procesul de utilizare a datelor. Odata ce ai decis sa implementezi un instrument de BI, trebuie sa stabilesti care sunt cei mai importanti indicatori de performanta (KPI) pentru afacerea ta. Una din cele mai mari greseli din zona corporate este aceea ca in organizatii se incearca imbunatatirea mai multor aspect in acelasi timp, astfel generandu-se haos. Asadar, in loc sa faci asta, este recomandat sa te concentrezi pe a afla care sunt factorii ce contribuie direct la indeplinirea obiectivelor de business. 

Solutiile de Business Intelligence sunt construite sa ofere acces la informatii noi, ce permit factorilor decizionali sa pregateasca si sa analizeze datele intr-un mod simplu, ce faciliteaza dezvoltarea de strategii, operatiuni si activitati.  

Analiza avansata a datelor are potentialul de a maturiza procesul de analiza al companiilor, intrucat acesta nu va mai fi implementat numai de specialistii domeniului. Acest trend este unul cu potential urias, intrucat va duce la generarea de rapoarte de calitate, mai rapid. In plus, utilizatorii vor putea aloca mai putin timp explorand datele si generand statistici, astfel concentrandu-se pe implementarea concluziilor obtinute cu ajutorul Business Intelligence. 

Stabilirea unor KPI te va ajuta sa extragi informatii concrete din multitudinea de date la care ai acces, deci trebuie sa te asiguri ca alegi indicatorii potriviti. Te-ar ajuta in telegerea costului de achizitionare a unui nou client sa iei decizii mai inteligente? 

Este adevarat ca o solutie performanta de Business Intelligence poate face minuni pentru compania ta, indiferent de dimensiuni si de domeniul de activitate, atata timp cat urmaresti indicatorii corecti. 

Definirea indicatorilor de performanta 

Daca vrei sa fructifici eforturile echipei tale si sa construieşti obiective de business sustenabile, trebuie sa folosesti instrumentele de BI in mod corect. Pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa analizezi anumite date si sa masori anumiti indicatori, ceea ce inseamna ca identificarea celor mai relevanti KPI este vitala. Dupa ce vei face asta, drumul catre un process bazat in totalitate pe date va deveni mult mai usor. Angajatii tai isi vor putea concentra eforturile pe activitati ce duc in mod direct la indeplinirea obiectivelor, in loc sa urmareasca indicatori vagi si sa fie indusi in eroare de valori inexacte. 

Tinand cont de faptul ca fiecare industrie are particularitatile ei si fiecare companie cauta sa obtina rezultate diferite, ai nevoie de o evaluare detaliata inainte de a stabili care sunt KPI cei mai relevanti pentru tine. Acestia pot varia in functie de ce isi doreste sa afle utilizatorul final al solutiei de BI. Sfatul nostru este sa stabilesti ce inseamna succesul pentru compania sau departamentul pe care il conduci, si sa afli care sunt elementele ce au impact direct asupra rezultatelor finale. 

Cei mai relevanti indicatori, in functie de domeniul de activitate 

Marketing 

Companiile din sectorul de marketing au de a face cu volume foarte mari de date in fiecare zi. Asadar, fie ca lucrezi intr-o agentie sau faci parte din departamentul de marketing al unei companii, informatiile pe care trebuie sa le analizezi sunt dintre cele mai diverse. 

Din fericire, o solutie de Business Intelligence te poate ajuta. De la cifre ce indica reach-ul postarilor, pana la date demografice despre clienti, rate de conversie si ROI – toate acestea se pot transforma in KPI foarte importanti pe care ii poti urmari cu BI, atata timp cat influenteaza atingerea obiectivelor de business. De exemplu, daca iti doresti sa evaluezi popularitatea brandului tau, atunci ar trebui sa inregistrezi numarul de urmaritori pe retelele de socializare, reactiile la postarile publice, vizitele pe pagina companiei si asa mai departe. Pentru a obtine informatii legate de costuri, urmareste ratele de conversie pentru fiecare canal, sau investitia medie efectuata per client. 

Financiar 

Zona financiara este strans legata de numere si procentaje, iar pentru a obtine cele mai bune rezultate in acest sector, este necesar sa extragi informatiile corecte din toate aceste date numerice. Pentru asta, ai nevoie de o solutie de BI eficienta si niste indicatori de performanta stabiliti corect. De exemplu, daca scopul tau este sa analizezi variatia profitului intr-un anumit interval de timp, atunci ar fi inutil sa te concentrezi pe numarul de urmaritori ai paginii de Facebook a companiei tale. In acest caz, rata de retentie a clientilor, numarul de clienti noi obtinuti in perioada respectiva de timp sau activitatea departamentului de vanzari (cum ar fi numarul de contracte semnate) sunt indicatorii potriviti. 

Toate acestea iti vor arata de unde provin variatiile si te vor ajuta sa alegi directiile de imbunatatire a strategiei de business. Alti indicatori relevanti pentru zona financiara includ cash flow-ul, cifra de afaceri, marja de profit brut si, de ce nu, chiar ROI-ul din zona de marketing. 

Retail 

Companiile ale caror operatiuni contin si retail sunt adesea coplesite de multitudinea de informatii pe care trebuie sa le centralizeze si analizeze. Este deja dificil sa tii evidenta datelor ce provin de la clienti, vanzari si lanturi de aprovizionare, fara a analiza fiecare cifra in parte. Cand vine vorba de indicatori de performanta, stabilirea acestora trebuie in primul rand sa aiba la baza planurile de viitor ale companiei tale. Daca iti propui o expansiune in perioada ce urmeaza, atunci ar trebui sa te concentrezi pe raportul dintre clientii noi si cei vechi, sau pe punctele de vanzare care genereaza cel mai mult profit. Totodata, profitul este un KPI crucial pe care trebuie sa il urmaresti. Acest lucru iti va indica daca organizatia ta are rezultate proportionale cu investitiile si iti va permite sa faci schimbarile necesare, in caz contrar. 

Atingerea performantei inseamna mai mult decat planificare pas cu pas si implementare corecta. Pentru a iti indeplini obiectivele, este nevoie si de analiza si intelegerea constanta a datelor din compania ta. Din fericire, solutiile de Business Intelligence permit factorilor de decizie din organizatii din toata lumea sa masoare performanta intr-un mod precis, rapid si totodata facil. 

Asadar, daca hotarasti sa folosesti BI pentru a lua decizii de business bazate pe date, atunci stabilirea corecta a indicatorilor de performanta este esentiala. Prin intermediul acestora, angajatii tai vor intelege scopul pentru care lucreaza si isi vor concentra eforturile pentru obiectivului final, fie ca e vorba de vizibilitatea brandului sau de contracte de vanzare. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere sau un job in domeniu, puteti sa ne scrieti pe messenger si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru orice sugestii, informatii sau doar pentru o simpla discutie, echipa Scribsoftware va asteapta, deoarece doar impreuna putem gasi solutia cea mai bun pentru afacerea dumneavoastra! 

Activ