Start fonduri europene pentru solutii software!

Start fonduri europene pentru solutii software!

105 MILIOANE EURO PUSE LA DISPOZIȚIA IMM-URILOR PENTRU ACHIZIȚIA DE SOLUȚII SOFTWARE DE BUSINESS

Ministerul Fondurilor Europene a publicat în dezbatere publică, după o perioadă destul de lungă de așteptare, Ghidul solicitantului și Schema de minimis pentru Programul de digitalizare al IMM-urilor. Perioada de consultare publică a fost de 10 zile, începând cu data de 09.10.2020 până la data de 19.10.2020, ora 17.00.

Programul se adresează companiilor mici și mijlocii din toate domeniile, cu excepția IT-ului, care pot aplica pentru fonduri europene nerambursabile între 30.000 euro și 100.000 euro, pentru achiziționarea de soluții software pentru digitalizarea activității, printre care și:

  • Achiziționarea și implementarea de soluții software (ERP, CRM, BI sau WMS)
  • Achiziționarea de servicii de tip cloud și SaaS
  • Achiziționarea de servicii de consultanță
  • Instruirea personalului

Bugetul total al companiilor mici și mijlocii din domeniul activităților non-IT este de 105 milioane de euro (din fonduri UE și bugete naționale), din care 100 de milioane de euro vor fi folosiți pentru IMM-uri. De asemenea, este important să rețineți că beneficiarul va suporta, de asemenea, cel puțin 10% din cheltuielile eligibile, plus orice cheltuieli necalificate în investiție. Cei 30.000-100.000 euro furnizați de Uniunea Europeană pot acoperi 90% din taxele eligibile.

IMM-urile nu vor putea solicita în mod direct direct fondurile europene de la Ministerul Fondurilor Europene, ci mai întâi banii vor fi solicitați de Agențiile de Dezvoltare Regională (ADR) pentru fiecare din regiunile de dezvoltare ale României. Fondurile alocate pentru cateva regiuni de dezvoltare sunt:

  1. ADR 5 Vest  (Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara): 10.593.000 euro
  2. ADR 6 Nord-Vest (Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj): 12.897.000 euro
  3. ADR 8 București-Ilfov (Municipiul București și județul Ilfov): 10.000.000 euro

Agențiile de dezvoltare regională vor organiza activități regionale de solicitare a proiectelor pentru a identifica potențialii beneficiari ai asistenței minore. Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor trimite proiecte către ADR la reuniunile regionale.

De la data semnării contractului de finanțare între ADR și OIPSI (Agenția Intermediară a Ministerului Transporturilor), perioada maximă selectată este de 6 luni. Fiecare ADR va selecta cel puțin 120 de IMM-uri care doresc finanțare pentru achiziționarea de echipamente și servicii IT&C, ceea ce este esențial pentru digitalizarea activităților curente.

Perioada maximă de implementare pentru IMM-uri pentru proiecte de investiții este de 9 luni, iar planul minim de asistență va fi aplicat înainte de epuizarea bugetului alocat.

SCRIBSOFTWARE STA LA DISPOZITIA DUMNEAVOASTRA IN VEDEREA IMPLEMENTARII SOLUTIEI SOFTWARE PRECUM SI CONSULTANTA DE PROIECT ALATURI DE COLABORATORI DE TOP

Start fonduri europene pentru solutii software!