fbpx

Strategii de marketing si indicatori de performanta, cu solutia BI

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Strategii de marketing si indicatori de performanta, cu solutia BI

Traim în vremurile in care robotii cu inteligenta artificiala incep sa se scoat pe banda rulanta si totusi exista manageri si comapnii care se intreaba cum ii poate ajuta o solutie BI in afacerea lor.  

Ca manager trebuie sa stii ca o solutie performanta de Business Intelligence poate face minuni pentru compania ta, indiferent de dimensiuni si de domeniul de activitate, atata timp cat urmaresti indicatorii corecti. Cu alte cuvinte, indicatori performanti, afacere pe val! 

Informatiile despre activitatea de business sunt unele extrem de importante pentru companii, indiferent de industria in care activeaza. Astfel, acestea au fost intotdeauna stocate si analizate, pentru a fi folosite ca materie prima in elaborarea de noi strategii de dezvoltare bazate pe date concrete, nu pe instinct. Procesul de analiza nu este insa unul simplu, iar companiile au intampinat intotdeauna dificultatin extragerea unor concluzii despre clientii si vanzarile lor. Din fericire, prin intermediul instrumentelor de Business Intelligence, tehnologia a gasit o solutie pentru a facilita si automatiza acest proces. 

Pentru initierea activitatilor de generarea a lead-urilor, este necesara cunoasterea in profunzime a pietei tinta. Numai asa, echipele de vanzari si marketing pot lua decizii bazate pe date concrete, pentru a ajunge la potentiali clientsi a incheia mai multe contracte. Informatiile pot contine detalii despre produsele preferate de public sau date demografice despre clienti. Pe langa acestea, este extrem de important sa evaluezi rezultatele fiecarei campanie de generare de lead-uri, pentru a observa care strategii functioneaza si care trebuie imbunatatite. 

Instrumentele de Business Intelligence pot analiza atat date istorice, casi date inregistrate in timp real de catre diverse canale, pentru a oferi utilizatorilor detaliile de care au nevoie pentru a lansa campanii de marketing sau vanzari. In ceea ce priveste generarea de lead-uri, BI este solutia perfecta pentru a afla daca activitatile sunt eficiente sau nu, si daca informatiile adunate sunt relevante sau nu. Aceasta tehnologie poate duce procesul generarii de lead-uri la un alt nivel, prin imbunatatirea strategiilor de marketing si nu numai. 

Faptul ca stii cat de importanta este o solutie de Business Intelligence (BI) pentru compania ta este doar primul pas in procesul de utilizare a datelor. Odata ce ai decis sa implementezi un instrument de BI, trebuie sa stabilesti care sunt cei mai importanti indicatori de performanta (KPI) pentru afacerea ta. Una din cele mai mari greseli din zona corporate este aceea ca in organizatii se incearca imbunatatirea mai multor aspect in acelasi timp, astfel generandu-se haos. Asadar, in loc sa faci asta, este recomandat sa te concentrezi pe a afla care sunt factorii ce contribuie direct la indeplinirea obiectivelor de business. 

Stabilirea unor KPI te va ajuta sa extragi informatii concrete din multitudinea de date la care ai acces, deci trebuie sa te asiguri ca alegi indicatorii potriviti. Gandeste-te daca ti-ar fi utila o comparatie intre rezultatele din anul anterior si cele din anul curent. Te-ar ajuta itelegerea costului de achizitionare a unui nou client sa iei decizii mai inteligente? 

Ce sunt de fapt indicatorii de performanta 

Daca vrei sa fructifici eforturile echipei tale si sa construiesti obiective de business sustenabile, trebuie sa folosesti instrumentele de BI in mod corect. Pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa analizezi anumite date si sa masori anumiti indicatori, ceea ce inseamna ca identificarea celor mai relevanti KPI este vitala. Dupa ce vei face asta, drumul catre un process bazat in totalitate pe date va deveni mult mai usor. Angajatii taisi vor putea concentra eforturile pe activitati ce duc in mod direct la indeplinirea obiectivelor, in loc sa urmareasca indicatori vagi si sa fie indusin eroare de valori inexacte. 

Tinand cont de faptul ca fiecare industrie are particularitatile ei si fiecare companie cauta sa obtina rezultate diferite, ai nevoie de o evaluare detaliata inainte de a stabili care sunt KPIi cei mai relevanti pentru tine. Acestia pot varia in functie de ce isi doreste sa afle utilizatorul final al solutiei de BI. Sfatul nostru este sa stabilesti ce inseamna succesul pentru compania sau departamentul pe care il conduci, si sa afli care sunt elementele ce au impact direct asupra rezultatelor finale. 

Care ar fi cei mai relevanti indicatori, in functie de domeniul de activitate: 

Marketing 

Companiile din sectorul de marketing au de a face cu volume foarte mari de date in fiecare zi. Asadar, fie ca lucrezi intr-o agentie sau faci parte din departamentul de marketing al unei companii, informatiile pe care trebuie sa le analizezi sunt dintre cele mai diverse. 

Din fericire, o solutie de Business Intelligence te poate ajuta. De la cifre ce indica reach-ul postarilor, pana la date demografice despre clienti, rate de conversie si ROI – toate acestea se pot transforma in KPI foarte importanti pe care ii poti urmari cu BI, atata timp cat influenteaza atingerea obiectivelor de business. De exemplu, daca iti doresti sa evaluezi popularitatea brandului tau, atunci ar trebui sa inregistrezi numarul de urmaritori pe retelele de socializare, reactiile la postarile publice, vizitele pe pagina companiei si asa mai departe. Pentru a obtine informatii legate de costuri, urmareste ratele de conversie pentru fiecare canal, sau investitia medie efectuata per client. 

Financiar 

Zona financiara este strans legata de numere si procentaje, iar pentru a obtine cele mai bune rezultate in acest sector, este necesar sa extragi informatiile corecte din toate aceste date numerice. Pentru asta, ai nevoie de o solutie de BI eficienta si niste indicatori de performanta stabiliti corect. De exemplu, daca scopul tau este sa analizezi variatia profitului intr-un anumit interval de timp, atunci ar fi inutil sa te concentrezi pe numarul de urmaritori ai paginii de Facebook a companiei tale. In acest caz, rata de retentie a clientilor, numarul de clienti noi obtinutin perioada respectiva de timp sau activitatea departamentului de vanzari (cum ar fi numarul de contracte semnate) sunt indicatorii potriviti. 

Toate acestea iti vor arata de unde provin variatiile si te vor ajuta sa alegi directiile de imbunatatire a strategiei de business. Alti indicatori relevanti pentru zona financiara includ cash flow-ul, cifra de afaceri, marja de profit brut si, de ce nu, chiar ROI-ul din zona de marketing. 

Retail 

Companiile ale caror operatiuni contin si retail sunt adesea coplesite de multitudinea de informatii pe care trebuie sa le centralizeze si analizeze. Este deja dificil sa tii evidenta datelor ce provin de la clienti, vanzari si lanturi de aprovizionare, fara a analiza fiecare cifra in parte. Cand vine vorba de indicatori de performanta, stabilirea acestora trebuie in primul rand sa aiba la baza planurile de viitor ale companiei tale. Daca iti propui o expansiune in perioada ce urmeaza, atunci ar trebui sa te concentrezi pe raportul dintre clientii noi si cei vechi, sau pe punctele de vanzare care genereaza cel mai mult profit. Totodata, profitul este un KPI crucial pe care trebuie sa il urmaresti. Acest lucru iti va indica daca organizatia ta are rezultate proportionale cu investitiile siti va permite sa faci schimbarile necesare, in caz contrar. 

Atingerea performantei inseamna mai mult decat planificare pas cu pas si implementare corecta. Pentru a itindeplini obiectivele, este nevoie si de analiza sintelegerea constanta a datelor din compania ta. Din fericire, solutiile de Business Intelligence permit factorilor de decizie din organizatii din toata lumea sa masoare performanta intr-un mod precis, rapid si totodata facil. 

Necesitatea unui sistem informatic de Business Intelligence este data de aspectele prezentate în continuare: 

  • Aplicatiile de BI pun accentul pe accesul si livrarea rapida a informatiilor la utilizatori. 
  • Sistemele informatice de tip BI ofera mai mult decat mecanisme de interogare si raportare, ele ofera instrumente de analiza a informatiilor complexe, de stocare a volumelor uriase de date, de data mining. 
  • Investitia în sistemele informatice reprezinta un procent semnificativ din cheltuielile firmelor. De aceea, este necesar nu numai sa se reduca aceste cheltuieli, dar si sa se obtina beneficii maxime din informatiile stocate si prelucrate de sistemele informatice, care folosesc, în acest sens, noi tehnologii. 

Avantajele unei astfel de solutii sunt urmatoarele: 

  • Implementarea unei astfel de solutii are urmatoarele avantaje: 
  • Pune la dispozitia utilizatorilor informatiile relevante despre afacere de care acestia au nevoie pentru a lua decizii, în timp util. 
  • Simplifica explorarea datelor complexe si automatizeaza procesele economico-financiare ale companiei. 
  • Solutia este adaptata cerintelor specifice ale organizatiei, spre deosebire de o solutie prefabricata, greu de adaptat.
  • Reduce timpul necesar pentru luarea deciziilor, permitand reactia rapida la schimbari si generand avantaj competitional. 

Obiectivele unui sistem de Business Intelligence sunt: 

  • Sa permita accesul rapid si usor la informatii pentru un numar mare de utilizatori (autorizati) de toate categoriile. 
  • Sa ofere suport pentru noi tehnologii (sisteme OLAP, depozite de date etc.). 
  • Sa ofere un mediu de lucru scalabil si deschis.
  • Sa realizeze o noua abordare a infrastructurii informationale si functionale (o structura virtuala) a unei entitati de administratie publica locala. Se începe cu definirea datelor primare si se pune accent pe obtinerea rapoartelor de iesire în functie de cerinte. 
  • Sa asigure suportul informatic necesar pentru luarea deciziei la nivelul managementului strategic. Se pun la dispozitie procese pentru: masurare si monitorizare a performantelor în timp real si on line, realizarea de scenarii necesare pentru previzionare si perfectionare 

Asadar, daca hotarasti sa folosesti BI pentru a lua decizii de business bazate pe date, atunci stabilirea corecta a indicatorilor de performanta este esentiala. Prin intermediul acestora, angajatii tai vor intelege scopul pentru care lucreaza sisi vor concentra eforturile pentru obiectivului final, fie ca e vorba de vizibilitatea brandului sau de contracte de vanzare. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ