Succes garantat cu un CRM si ERP: Flexibilitate, functionalitate si management performant

Succes garantat cu un CRM si ERP: Flexibilitate, functionalitate si management performant

Anul 2020 a fost un an al provocarilor de tot felul, dar in acelasi timp, a fost un an al schimbarii pozitiei solutiilor informatice pe piata romaneasca si internationala. Oamenii au fost nevoiti sa isi mute sediul acasa si sa gaseasca solutii de team online. Solutiile informatice, au fost cu siguranta punctul forte al companiilor, deoarece ele au capacitatea de a gestiona de oriunde aspectele financiare (si nu doar), ale companiilor.

Totusi, cand un manager trebuie sa aleaga o astfel de solutie, datorita faptului ca un ERP gestioneaza si aspectele financiare prin unul din modulele sale, acest fapt, ajunge sa genereze confuzii cu privire la diferentele dintre ERP si un program de contabilitate, fie el simplu, fie el unul foarte complex. In fapt, foarte multi chiar considera ca un ERP si un program de contabilitate sunt unul si acelasi lucru. 

Ce este insa foarte bine, este faptul ca in ziua de astazi, traim vremuri tehnologizate, pline de informatii, oferte, solutii si putem gasi foarte rapid si eficient datele necesare pentru a intelege diferentele dintre cele doua programe care ne dau bataie de cap 

Diferente primordiale intre un ERP si un soft contabil si ce este un ERP 

Dupa cum sugereaza si denumirea, o solutie de gestiune serveste la administrarea aspectelor financiar-contabile ale unei companii: managementul facturilor, al platilor, configurarea modelelor de rapoarte pentru analiza financiara, intocmirea balantei pe centre de cost, realizarea analizei de cash-flow, colectarea automata a notelor contabile si lista poate continua. 

O solutie ERP integreaza toate functiile unui soft de contabilitate si duce lucrurile la un alt nivel, deoarece pe langa managementul aspectelor financiar-contabile, aceasta solutie informatica permite o administrare eficienta a tuturor operatiunilor dintr-o companie: productie, marketing, vanzari, resurse umane, achizitii, logistica etc. 

Aceasta va permite sa monitorizati parametri importanti precum orele lucrate, ciclul de viata al unui produs sau relatia cu clientii, aspecte foarte importante in orice firma, deoarece ele sunt unul din punctele care decis succesul acesteia: clienti fericiti si multumiti=afacere de succes! 

Bineinteles ca aceste aspecte nu se inregistreaza in contabilitate, dar influenteaza activitatea, productivitatea si implicit profitul companiei, lucru pentru care este foarte important ca acesta sa fie controlat. 

Ce este un ERP? 

Un ERP (Enterprise Resource Planning) este un sistem informatic menit sa coordoneze toate resursele, informatiile si activitatile din cadrul unei companii, rezultatul fiind un proces optim, complet şi eficient de business. 

Un ERP utilizeaza o baza de date comuna si are o structura modulara. Baza de date comuna asigura in primul rand prelucrarea unica a tuturor documentelor din cadrul unei companii si permite fiecarui department sa stocheze date si sa extraga rapoarte în timp real. Sistemul modular permite firmelor selectarea si achizitionarea modulelor de care au nevoie, integrarea si suplimentarea altora noi atunci cand este cazul. Modulele pot functiona in mod independent sau integrat. Este de preferat integrarea functionalitatilor modulelor caci puterea unui ERP sta in intreg. Ansamblul reprezinta exponential mult mai mult decat suma partilor din care este compus. 

La ora actuala lumea afacerilor se afla intr-un proces continuu de schimbare, ceea ce pune presiune pe companii si managerii lor in ceea ce priveste: 

  • Controlului eficient al costurilor; 
  • Nevoia de a analiza corect costurile si a profitabilitatea per produs; 
  • Flexibilitatea privind cerintele clientilor si satisfacerea lor; 
  • Timpul dedicat fiecarui proces; 
  • Luarea de decizii bazate pe date. 

Care sunt facilitatile unui ERP? 

Un sistem informatic integrat personalizat afacerii dumneavoastra poate imbunatatii sau chiar rezolva eventualele probleme care pot sa apara in companie 

In general, un ERP ofera afacerii dumneavoastra, urmatoarele imbunatatiri: 

  • Faciliteaza integrarea informatiilor din arii de activitate precum: productie, vanzare si distributie, resurse umane, contabilitate, etc.; 
  • Imbunatateste calitatea serviciilor oferite clientilor, acest lucru avand efecte benefice asupra imaginii companiei pe piata; 
  • Completeaza spatiul informaţional gol din interiorul organizatiei; 
  • Asigura schimbul de informatii si integrarea lor nu numai intre departamentele unei companii casi intre companiile din cadrul unui grup; 
  • Permite integrarea tehnologiilor de ultima ora precum cele de transfer electronic de fonduri, comert electronic, etc.; 
  • Elimina probleme curente precum stocurile insuficiente de materii prime si materiale, productivitatea, satisfacerea cerintelor clientilor, problemele de inventar, cash-flow, etc; 
  • Nu se adreseaza doar problemelor curente ale unei afaceri, dar permite si imbunatatirea sau rafinarea continua a proceselor; 
  • Ofera instrumentele potrivite pentru luarea deciziilor precum rapoarte, Data Mining, etc. 

Diferente in ce priveste flexibilitatea si adaptabilitatea fara ERP si dupa implemtarea unuia 

Toata lumea are probleme cu flexibilitatea, de aceea, prezenta modulelor ofera  un maxim de flexibilitate solutiilor ERP, deoarece acestea sunt cele care se vor alege in asa fel, incat sa se plieze pe necesitatile afacerii dumneavoastra 

Modulele pot fi incluse sau adaugate individual, fiecare sustinand diferite functii specifice, cu avantajul important ca permite centralizarea tuturor informatiilor din diferite departamente ale companiei intr-o singura baza de date. 

In plus, gradul de specializare al acestor module garanteaza ca fiecare arie din companie, fiecare sector sa beneficiaze de unelte si taskuri dedicate activitatii sale. 

Astfel, o solutie ERP nu este dedicata doar firmelor mari asa cum des se vehiculeaza, ci aproape orice companie din categoria celor mici si mijlocii poate beneficia de aceste instrumente datorita flexibilitatii si scalabilitatii lor. 

De ce sa trecem la un ERP si cand este nevoie de tranzitie? 

Aceasta este intrebarea care odata pusa, precede faptul in sine! Desi in general, antreprenorilor li se pare dificil sa identifice momentul in care ar trebui sa treaca de la software-ul contabil la un ERP, tot ei sunt cei care inteleg perfect cand acest moment se apropie. In stadiul de inceput, cu siguranta (depinde si de marimea afacerii, de domeniu, etc) este posibil ca un soft simplu de contabilitate sa raspunda cerintelor dumenavoastra, dar pe masura ce compania si afacerea creste, procesele tind sa devina mult mai complexe, iar implementarea unui ERP poate imbunatati considerabil atat functionarea, cat si administrarea unei firme. 

Ce este ERP, ce este CRM in mod concret 

Un soft CRM  poate fi utilizat de catre echipele de vanzari, marketing si new business developers pentru: 

  • tine evidenta clientilor si a comportamentului acestora in procesul de cumparare/achizitionare; 
  • identifica noi oportunitati de business si noi leaduri; 
  • eficientiza procesele de vanzare si pentru a reduce activitatile repetitive; 
  • a automatiza procesele de marketing (e-mailuri sau campanii de publicitate online); 
  • a gestiona conturi si campanii de social media; 
  • Oferi un sprijin mai bun pentru clientii actuali. 

Care sunt diferentele dintre cele doua solutii 

Principala diferenta dintre cele doua solutii software tine de scopul lor: un soft CRM se adreseaza  in special echipelor sales & marketing, pe cand un sistem ERP cuprinde functionalitati pentru intreaga organizatie. 

Desi beneficiile utilizarii lor sunt asemanatoare, sistemele ERP si CRM folosesc abordari diferite pentru a creste profitul. Scopul principal al unui sistem ERP este reducerea costurilor prin eficientizarea proceselor de business. Implementarea unui soft ERP va reduce valoarea capitalului cheltuit pentru aceste procese. 

CRM are ca scop cresterea profitului prin producerea unui volum mai mare de vanzari. Avand o  baza de date centralizata despre clienti, este mult mai usor pentru intreaga echipa de vanzari sa imbunatateasca relatiile cu clientii si sa gaseasca noi oportunitati de crestere. O mai buna comunicare cu clientii va atrage de la sine si cresterea loialitatii fata de brand si, mai ales, a profiturilor companiei. 

Cum iti dai seama de care dintre cele doua solutii ai nevoie? 

O afacere trebuie sa aiba in primul rand procese inainte de a fi luata in considerare eficientizarea acestora. In al doilea rand, trebuie sa genereze profit prin eficientizarea costurilor. 

CRM este adeseori ales ca prima investitie pentru ca ajuta la dezvoltarea businessului. Generarea si mentinerea vanzarilor este ceea ce fac posibile restul actiunilor intr-o companie. Ajutand la maximizarea cifrei de vanzare, un soft CRM poate permite unei afaceri sa creasca si sa se dezvolte pana la punctul in care un sistem ERP devine o necesitate. 

Pentru a creste profitul, exista doua posibilitati: cresterea vanzarilor si eficientizarea cheltuielilor. Un sistem CRM aduce mai multe venituri prin cifre mai bune de vanzari, in timp ce un sistem ERP reduce cheltuielile totale operationale. Impreuna, aceste sisteme software pot ajuta o afacere sa isi creasca eficienta. 

Functionalitate maxima prin implemntarea ERP si CRM 

Integrarea sistemelor ERP si CRM permite companiilor sa efectueze operatiuni care nu sunt posibile atunci cand folosesc aceste solutii separat. Cum? Pentru inceput, diferite departamente din cadrul unei afaceri (de exemplu, Vanzari, Marketing si Financiar) vor putea impartasi datele mai usor si mai rapid. Mai mult, odata ce o afacere finalizeaza integrarea celor doua sisteme, accesul la datele lor va fi posibil de pe o singura statie de lucru. Utilizatorii nu vor fi nevoiti sa comute intre doua sisteme diferite si se vor reduce considerabil situatiile in care datele vor fi duplicate. In cele din urma, integrarea ofera o gestionare imbunatatita a facturarii, precum si colectarea si vizibilitatea mai precisa a datelor, ceea ce duce la o productivitate sporita. 

Optimizare 

Invatarea ambelor sisteme CRM si ERP in acelasi timp, poate provoca scepticism sau chiar disconfort angajatilor, mai ales atat timp cat este necesara o pregatire suplimentara. Aceasta este o provocare pentru orice business si poate duce la rate scazute de adoptie, cel putin in faza incipienta. Rezultatele pozitive incep sa apara progresiv, deoarece devine mai usor pentru angajati sa colecteze si sa analizeze date. Astfel, ei se vor familiariza cu solutia unificata si vor invata toate caracteristicile acesteia. 

Acuratetea datelor 

Atat sistemele ERP, cat si cele CRM ofera valori foarte precise, iar conexiunea lor are rezultate si mai bune. Companiile vor putea monitoriza datele de pe parcursul lantului de aprovizionare sau ciclul de viata al clientilor, avand in acelasi timp acces la cele mai recente informatii cu privire la activitatea companiei. Cercetarile relevante au aratat ca valorile precise ajuta intreprinderile sa-si planifice viitorul mai eficient, sa descopere cum se comporta clientii lor si sa afle ce parere au oamenii despre brandul lor. 

Managementul clientilor 

Integrarea ERP si CRM ofera intreprinderilor o viziune mai cuprinzatoare a clientilor, a managementului lor si, implicit, a comportamentelor lor: istoricul achizitiilor, interesele si datele de contact. Toate aceste informatii sunt afisate pe un singur tablou de bord care permite intreprinderilor sa monitorizeze direct datele clientilor. Combinatia dintre ERP si CRM optimizeaza managementul clientilor si, ca urmare, intreprinderile exceleaza la capitolul “Relatii cu clientii”. 

Cu cat numarul clientilor pe care o companie reuseste sa ii fidelizeze este mai mare, cu atat mai mult vor reusi sa isi vanda serviciile sau produsele si sa isi construiasca un brand puternic. Astfel, o aplicatie CRM poate deveni instrumentul perfect pentru a te ajuta sa dezvolti relatii de succes, indiferent de strategia pe care vrei sa o aplici.  Asadar, cum te poti folosi de un CRM pentru a fi mai aproape de clientii tai? 

Ce este un CRM? 

CRM (Customer Relationship Management) reprezinta un cumul de instrumente de organizare a interactiunilor intra si inter departamentale, precum si a interactiunilor cu prospectii, clientii, furnizorii si alte companii. 

Din exterior, clientii care interactioneaza cu o companie o percep ca pe o singura entitate, in ciuda faptului ca interactioneaza cu angajati avand pozitii si apartinand unor departamente diferite. CRM-ul este o combinatie de proceduri, procese si strategii implementate intr-o organizatie, cu scopul de a unifica interactiunile cu clientii si de a valorifica informatiile despre acestia. Implementarea sistemelor de tip CRM sustin atragerea celor mai profitabili clienti si generarea de noi oportunitati pe clientii existenti. 

CRM–ul acopera 4 componente de business: 

  • Operatiuni de Front-Office – se refera la interactiuni directe cu clientul: intalniri, prezentari, telefoane, emailuri, servicii online etc. 
  • Operatiuni de Back-Office – procese care au efecte implicite asupra activitatilor de front-office (marketing, prospectare, service); 
  • Managementul relatiilor de business cu alte companii: parteneri, furnizori, vendori, retaileri, influenceri, leaderi de opinie, presa. Aceasta componenta presupune activitati de front-office, precum si de Back-Office; 
  • Analiza – centralizata a datelor pentru a elabora campanii de marketing, strategii de vanzare, fluxuri intuitive si eficiente de lucru. 

Modalitatile prin care un CRM te ajuta sa iti fidelizezi clientii 

Iti ofera un istoric al interactiunilor si stocheaza toate informatiile despre clienti de care ai nevoie 

O aplicatie CRM iti va permite sa vezi toate interactiunile care au avut loc intre clienti si compania ta.  Incepand de la datele de contact, pana la schimburile de mesaje sau istoricul de achizitie, intr-un CRM vei putea gestiona toate informatiile de care ai nevoie, iar tie iti va fi mai usor sa alegi abordarea corecta pentru a construi o relatie de succes cu fiecare client in parte. In final, toate aceste informatii te vor ajuta sa intelegi cu adevarat nevoile clientilor, le vei cunoaste preferintele si vei putea sa comunici cu ei intr-un mod care sa le arate ca iti pasa de ei. 

Comunicarea cu clientii mult mai usoara 

Un software CRM permite automatizarea tuturor actiunilor consumatoare de timp, dar care sunt necesare pentru a mentine o relatie de lunga durata cu clientii. De exemplu, o platforma CRM iti va permite sa trimiti mesaje automate oricand ai nevoie, iar munca ta va fi mai usoara ca niciodata. Cea mai utilizata functionalitate este cea de „marketing automation”, functionalitate care iti va permite sa le trimiti clientilor newslettere, mailuri sau mesaje text personalizate, direct din CRM, de fiecare data cand doresti sa le comunici ceva.  

Descopera pe pagina noastra cum poti utiliza aplicatia noastra ca sa interactionezi mai eficient cu clientii tai! 

Te ajuta sa onorezi toate promisiunile pe care le-ai facut clientilor tai 

Sa te tii de cuvant este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru a-ti fideliza clientii si pentru a te ridica la nivelul asteptarilor lor. Aplicatia CRM te poate ajuta si de aceasta data, mai ales daca ai nevoie de remindere pentru a livra clientilor tai tot ce le-ai promis, fie ca este vorba despre o oferta, o prezentare sau un e-mail de follow-up.  Mai mult, CRM-ul iti ofera posibilitatea sa programezi direct din aplicatie mailurile pe care trebuie sa le trimiti sau sa aloci task-uri catre alti membri ai echipei tale. 

Iti ofera posibilitatea de a implementa chestionare de satisfactie 

Chestionarele sunt esentiale daca iti doresti sa afli cu adevarat care sunt nevoile sau nemultumirile clientilor tai si sa iti dai seama ce poti face pentru a le oferi o experienta cat mai placuta cu brand-ul tau. CRM-ul te ajuta punandu-ti la dispozitie toate functionalitatile de care ai nevoie pentru a implementa un survey de satisfactie ori de cate ori este nevoie, chiar din aplicatie. In acest fel, tu le vei arata clientilor ca iti pasa cu adevarat de ei si le vei castiga increderea, astfel incat sa fie alaturi de tine pentru o perioada cat mai indelungata de timp. 

Iti arata care sunt cei mai valorosi clienti si care sunt cei pe care compania risca sa ii piarda 

Informatiile centralizate in aplicatia CRM te vor ajuta sa ajungi la nenumarate concluzii informate. Vei putea sa deduci foarte usor care sunt clientii cei mai profitabili sau care sunt cei nemultumiti, pe punctul de a te parasi in defavoarea altei companii. Avand aceste informatii, vei putea ulterior sa iei masurile necesare pentru a valorifica orice situatie.  

In concluzie, sa investesti in clientii tai si sa te asiguri ca le comunici doar informatii utile, care ii ajuta cu adevarat, trebuie sa fie o prioritate.  

Aplicatia CRM este cea mai buna optiune daca vrei sa faci acest lucru intr-un mod usor si eficient, luand legatura cu noi si impreuna, vom vizualiza nevoiel dumneavoastra si va vom prezenta toate solutiile pentru ca afacerea sa urmeze drumul dorit.