Tehnologizarea este una din solutiile in vreme de COVID

Tehnologizarea este una din solutiile in vreme de COVID

De mai bine de patru luni de zile, suntem cumva dati peste cap in tot ceea ce inseamna viata personala, sociala sau business. Auzim doar despre criza economica, medicala sau altfel de implicatii colaterale. Nu stim ce va urma exact, dar intelegem ca mai totul se va schimba si probabil, online-ul va deveni cumva, parte din viata sau afacerea noastra. Probabil si din educatie.
Deoarece este o criza cu care omenirea nu s-a mai confruntat de vreo 100 de ani, nu stim cu exactitate cum vor evolua lucrurile in perioada urmatoare sau cat va dura pana sa putem reveni la normalitate, dar stim cu certitudine ca este imperios necesar ca firmele sa fie pregatite sa si actioneze, inca de pe acum, pentru momentul in care vom reintra in regim normal de functionare, chiar daca in prezent multe companii se gandesc doar la supravietuire.

Deoarece toti care avem o companie, intelegem impactul acestei crize asupra afacerii nostre, stim ca va trebui sa existe o scadere a costurilor, iar scaderile de costuri vor trebui insotite, concomitent, de acelasi nivel de productivitate al angajatilor sau chiar unul mai bun.

Cum poate fi posibil acest lucru? Tehnologia si transformarea digitala sunt doar doua din raspunsurile pe care Scribsoftware vi le ofera. Desi acestea sunt adesea socotite a fi termene greoaie sau pompoase, sau procese care s-ar adresa doar marilor companii sau acelora care au bugete solide de investitii in tehnologie IT, este total gresit. De ce?

Tehnologizarea, odata inteleasa corect poate fi raspunsul la aceasta intrebare pentru orice companie, indiferent de dimensiune, cifra de afaceri sau domeniu de activitate in care activeaza. Se poate realiza treptat, in etape, fara investitii majore, dar cu beneficii imediate. Care sunt acestea? Comunicarea rapida si eficienta, dublata de lucrul colaborativ, de oriunde si in orice moment, atat intre angajati cat si cu partenerii de afaceri.

Sa ai un bussiness, cat de mic, este departe de a fi confortabil. Si cu toate astea nici un antreprenor nu e ferit de discursul “iesi din zona de confort daca vrei sa evoluezi”.

Multi isi imagineaza ca este culmea comoditatii sa ai propria companie, sa ai grija de angajati, sa fii mereu cu ochii pe vanzari, banii din cont, facturi de platit, clienti de multumit, dar realitatea este foarte diferita. Toate acestea inseamna o mare responsabilitate, dar si abilitate de a gasi solutii concrete afacerii noastre, fie ea una mica, mijlocie sau mare![thrive_leads id=’10238′]Totusi, trebuie sa recunoastem ca majoritatea aveam in rutina unele obiceiuri care, desi poate anevoioase la inceput, tocmai prin puterea obisnuintei, au devenit pur si simplu confortabile. Doar ca, comod nu inseamna automat simplu sau ideal. Inseamna ca ne-am obisnuit. Dar daca s-ar putea si mai bine? Sau si mai simplu? Iesirea din zona de confort inseamna de cele mai multe ori adoptarea unor noi obiceiuri care, insa, nu sunt neaparat si dificile. Din contra, pot simplifica foarte mult lucrurile, daca suntem dispusi sa facem efortul de a le transforma in noua noastra rutina.

In termeni mai practici, sa vorbim de ceva la care ne pricepem bine si care “doare” pe multi antreprenori: monitorizarea cheltuielilor si incasarilor cu ajutorul tabelelor spreadsheets. Nu putini au petrecut ore bune construind tabele complexe pentru a fi siguri ca nu scapa nici un detaliu; unii au mers si mai departe si au completat tabele incrucisate cu scenarii optimiste si pesimiste, pentru a fi pregatiti in orice situatie. Este o abordare foarte sanatoasa si o incurajam, dar totusi, daca ne gandim la timpul consumat si efortul depus… cam departe de a fi confortabil.

Astfel ca, lasand la o parte lucrurile cu care ne-am obisnuit, haideti sa ne imaginam ca exista si cai mai usoare de a obtine aceleasi rezultate, poate chiar si mai bune. In loc sa investim timp si efort intr-o munca care este doar aparent comoda,haideti sa indraznim sa facem un pas in afara acestei zone de confort si sa luam in calcul si alte optiuni, care ne-ar simplifica sarcinile.

WinMENTOR ENTERPRISE este o soluție ERP care permite stabilirea unei structuri arborescente cu un numar nelimitat de centre de costuri si venituri, in functie de diferite criterii agreate la nivel de companie: asezare geografica (puncte de lucru, zona), departamente (marketing, logistica, comercial etc), tipuri de cheltuieli sau proiecte specifice.

Odata definita aceasta structura in ERP, costurile efective vor fi mult mai usor de urmarit si de incadrat in limitele bugetate. Spre exemplu, unele companii aleg sa-si urmareasca costurile pana la nivel de agent comercial sau masina. In ceea ce priveste repartizarea corecta a tranzactiilor pe centrele de costuri si venituri, acest proces se realizeaza automat in WinMENTOR, in functie de formulele definite in sistem.

Va prezentam mai jos, doar o parte dintre modulele pe care le contine aplicatia, pentru a va da seama cat de mult va poate ajuta o astfel de solutie:

  • Contabilitate si gestiune
  • Productie, urmarire si programare (Gantt)
  • Oferte, comenzi, contracte furnizori si clienti
  • CRM (Customer Relationship Management)
  • Parc auto
  • Mentenanta utiliaje
  • IFRS
  • EDI (Electronic data interchange)
  • Mijloace fixe si obiecte de inventar
  • Salarii
  • Retail
  • WME Analytics, solutie de BI

O analiza care are loc pe centrele de venituri si costuri definite, le va permite managerilor ca plecand de la indicatorii agregati sa ajunga la informatii detaliate, iar toate acestea se pot intampla, prin realizarea a doar catorva click-uri.

Mai mult, evolutia in timp a cheltuielilor, repartizate pe locatii, departamente sau tipuri de costuri poate fi usor monitorizata cu ajutorul unor grafice specifice, care permit identificarea rapida a trendurilor si a factorilor de influenta.

Dupa ce am definit structura de centre la nivelul companiei, in ERP, va urma configurarea bugetelor lunare specifice afacerii noastre. Bugetele de venituri si cheltuieli sunt instrumente care asigura descentralizarea deciziilor intr-o companie, fara a afecta parametrii financiari prestabiliti. Pentru fiecare sectiune de buget poate fi numit un responsabil, fiind posibil astfel transferul actului de decizie catre verigile operationale.

O analiza completa si eficienta a vanzarilor ne va permite sa identificam factorii de influenta al nivelului acestora, dar si modalitatile prin care ii putem diminua pe cei de natura negativa. Sistemul de raportare integrat ERP-ului utilizeaza datele de vanzari existente, introduse de utilizatori, pentru a analiza factori precum trend, sezonalitate, promotii, investitii, modificari in structura pietei si pentru a sustine decizii corecte legate de stabilirea targetelor de vanzari si acordarea de bonusuri.

In plus, noi ca manageri putem sa vedem permanent masura in care obiectivele sunt atinse, comparand veniturile estimate versus cele obtinute efectiv, analizand stadiul in care se afla oportunitatile sau evolutia vanzarilor pe fiecare produs in parte.

Daca am reusit sa va facem sa intelegeti ca doar tehnologia poate sa va ajute in cadrul acestui viitor altfel care se afla in fata noastra, tot ce trebuie sa faceti este sa ne contactati pe mail sau telefonic si impreuna, vom gasi cea mai adecvata solutie pentru ca afacerea dumneavoastra sa se adapteze cat mai usor si mai rapid la schimbarile survenite, precum si la cele care pot sa apara.