Web
Analytics

Un sistem POS potrivit poate ajuta afacerea sa devina performanta

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Un sistem POS potrivit poate ajuta afacerea sa devina performanta

POS

pos

Astazi, cand potentialul tehnologic a ajuns sa fie considerabil, nu mai este nevoie sa subliniem necesitatea de a integra un sistem POS in logistica restaurantului tau. 

Sistemul POS inglobeaza o serie de functii si asigura o multitudine de procese business, incepand cu efectuarea vanzarilor, aprovizionarea cu produse, gestiunea stocurilor, managementul de personal, evidenta si contabilitatea, extragerea de rapoarte si analize etc… 

Sistemele POS pot fi evaluate dupa o serie de criterii si caracteristici, primul dintre aceste criterii fiind acoperirea functionalitatii.  

Pornind de la acest fapt, enumeram cateva functii pe care ar trebui sa le aiba sistemele POS: 

Raportare – POS sunt foarte utile pentru generarea raporturilor. Cu ajutor acestor sisteme poti accesa informatii privind stocurile, incasarile etc. De asemenea ai si facilitati in plus, cum ar fi de exemplu, aceea care iti permite vizualizarea configuratiei meselor din restaurant pentru generarea notelor de plata. 

Stocarea bazelor de clienti –  avand o baza de date bine organizata, care sa cuprinda informatiile tranzactiilor si chiar informatii despre clienti (e-mail, numar de telefon, date de nastere etc) generezi o valoare foarte mare business-ului tau. Poti personaliza ofertele reiesind din aspectele si informatia despre clienti. 

Inventariere – un sistem POS de calitate se va dovedi extrem de util in realizarea inventarului. Echipamentul pe care il cauti ar trebui sa poata gestiona cu usurinta inventarul si sa utilizeze instrumente de calculare a costurilor pentru ingredientele necesare la prepararea mancarurilor si multe altele. 

Integrare carduri cadou – aceasta reprezinta o modalitate eficienta si usoara de a creste vanzarile. Studiile arata ca un client care are un card cadou va cheltui mai mult decat cei care nu au un astfel de ”instrument” de plata. 

Fidelizare clienti – este un scop in sine sa-i faci pe clienti sa revina in restaurantul tau este mai dificil decat sa ii atragi pe cei noi, mai ales in conditiile in care au o mare varietate de optiuni din care pot sa aleaga. Un sistem POS ar trebui sa-ti ofere posibilitatea de a implementa programe de loializare a clientilor.  

Procesare carduri –un numar tot mai mare de clienti opteaza pentru plata cu cardul, pentru ca aceasta prezinta o serie de avantaje evidente. 

 Rezistenta si fiabilitate – componentele hardware ale sistemului POS trebuie sa mai prezinte doua caracteristici importante:  sa fie fiabile si rezistente. Daca avem in vedere ca echipamentele fiscale dintr-un restaurant sunt folosite si in conditii mai putin favorabile (pot aparea urme de mancare, pot fi puse in pericol de lichidele din bar etc), vei ajunge la concluzia ca este necesar sa investesti in calitate. 

Performanta – aceste aspecte sunt construite in sistemul POS si deci pot fi testate. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, este mai dificil de generat in testare un volum de tranzactii suficient de mare pentru a pune in evidenta aparitia eventualelor problemele. Cu siguranta insa, acest trafic va aparea in productie in momentele de varf si doar atunci problemele de performanta, daca exista, vor putea fi puse cu adevarat in evidenta. In general, daca ofertantul are clienti mai mari, putem sa ne interesam de la acestia despre eventualele probleme de performanta. 

Securitatea datelor – este o problema din ce in ce mai actuala, si chiar daca in general problemele de securitate revin ofertantului de software, in calitatea de potential utilizator al sistemului, trebuie sa fim in cunostinta de cauza in legatura cu aceste aspecte. Problema securitatii datelor de card exista doar in cazul in care solutia POS integreaza complet sistemul de plata prin card. In ceea ce priveste celelalte date, de exemplu datele legate de clienti (din modulele de fidelizare a clientilor), acestea nu sunt critice. Desigur ca se recomanda criptarea acestor date, mai ales in cazul in care acestea sunt vehiculate pe retea. 

Flexibilitatea – unui sistem POS este acea caracteristica prin care se masoara gradul in care sistemul poate fi configurat si adaptat la nevoile specifice ale unui restaurant fara a necesita proiectarea si adaugarea de module software aditionale. Diferitele arii unde se poate manifesta (sau nu) flexibilitatea sistemului sunt evidentiate mai jos. Flexibilitatea unui sistem reflecta calitatea solutiilor arhitecturale si a principiilor care au stat la baza proiectarii sistemului software si este “construita”  in sistem, de aceea, va sfatuim sa incercati sa adaptati sistemul POS la nevoile dumneavoastra, inainte de a-l cumpara. 

Alegand o solutie adecvata afacerii voastre (restaurant cu servire ca la carte, livrare la domiciliu, fast-food, magazin, salon de infrumusetare, centru spa etc.), le aratati clientilor ca tineti la timpul lor si la calitatea experientei pe care le-o oferiti. Chiar daca nu au contact direct cu aplicatia dumnevoastra POS, nu inseamna ca nu-i afecteaza. Un sistem neperformant sau lipsa acestuia, pot crea neplaceri, erori, intarzieri la inregistrarea comenzii sau la plata. Suficient ca sa-i lase clientului o impresie proasta si poate sa nu va mai caute. 

Nu exista multe industrii care sa fie la fel de competitive ca industria HoReCa, iar piata se va schimba rapid in urma efectelor dramatice generate de criza COVID-19. In acest articol incercam sa va facem sa intelegeti ce probleme ar putea sa apara ca urmare a lipsei unui sistem POS complet functional. 

Nu puteti sa indepliniti cererile clientilor 

Clientii se asteapta la servicii la superlativ in conditii de igiena si siguranta perfecte, evident. Personalizarea felurilor de mancare este un factor important. Conform unui studiu realizat, aproape 85% din persoane considera ca partea cea mai importanta a meniului restaurantului este posibilitatea de a isi putea personaliza comanda. Prin urmare, este important sa ne gandim la un sistem POS care permite adaugarea si eliminarea ingredientelor din orice fel de mancare si care transmite informatii direct catre bucatarie, astfel incat sa se evite problemele de comunicare. In plus, sistemul dvs. POS ar trebui sa le permita membrilor personalului sa vizualizeze si sa activeze promotii si oferte care l-ar putea interesa pe client pe baza preferintelor sale si a achizitiilor sale din trecut. 

Sistemul POS nu furnizeaza fiecarui utilizator informatiile relevante 

Fiecare Punct de Vanzare (POS) are multi utilizatori – de la chelneri si personalul din bucatarie, pana la casieri si manageri. Si chiar si acestia pot sa fie impartiti in alte subcategorii. De exemplu, chelnerii ar putea sa fie impartiti in grupuri diferite pentru fiecare zona a restaurantului. In acelasi timp, managerii ar trebui sa aiba acces la toate datele privitoare la vanzari si operatiuni, astfel incat sa poata sa planifice lista de personal sau sa ia decizii generale de afaceri. Atunci cand nu se pot face aceste lucruri, performanta fiecarui grup scade. Managerii nu dispun de datele necesare pentru a lua decizii informate si chelnerii trebuie sa parcurga pasi irelevanti pentru a isi face treaba cum trebuie; toate acestea intr-o industrie in care sunt necesare reactiile rapide si luarea rapida a deciziilor. 

Membrii personalului fac multe greseli din cauza problemelor de comunicare 

In atmosfera haotica dintr-un restaurant, este usor ca o persoana sa uite ceva sau sa ii transmita unui coleg informatii gresite. Personalul din bucatarie ar putea sa citeasca gresit ceea ce a notat un chelner pe o bucata de hartie. Este posibil ca ospatarii sa intarzie comanda din cauza altor clienti pe care i-au avut de servit. Nu ar fi minunat daca ar exista un mod in care cei de la bucatarie sa primeasca imediat informatiile corecte? Ei bine, acest lucru este posibil: sistemul POS potrivit ar face fara probleme legatura intre restaurant si bucatarie, reducand la minim aceste greseli si permitandu-le membrilor personalului sa asigure servicii ireprosabile, de la mancarea servita pana la atitudinea afisata. 

Sistemul software actual nu este adaptat la nevoile afacerii 

Majoritatea restaurantelor detin deja un software de management al afacerilor. Cu toate acestea, de multe ori, aceste sisteme nu sunt adaptate la nevoile lor. In cazul in care va este greu sa gasiti topping-urile de pizza si aveti o pizzerie, ceva nu merge bine! Acest lucru ar putea sa va faca personalul sa se miste mai incet si ar putea complica in mod nenecesar procesele restaurantului, ceea ce va avea drept rezultat un nivel mai scazut de satisfactie a clientilor si nemultumiri ale angajatilor. Sistemul POS potrivit v-ar sustine procesele in loc sa le complice, datorita unei interfete intuitive si personalizate, care este perfecta pentru restaurantul dvs. Aceasta le-ar permite angajatilor dvs. sa profite din plin de capacitatile sistemului dvs. 

Nu dati dovada de flexibilitate in ceea ce priveste plata 

Multe restaurante lucreaza cu sisteme POS frustrante care nu pot face fata tuturor modurilor in care ar putea sa vrea sa plateasca un client. Un sistem POS bun va fi sigur si flexibil in ceea ce priveste plata. Va facilita impartirea notei, in loc ca clientii sa trebuiasca sa se gandeasca cine cat trebuie sa plateasca. Restaurantele ar trebui sa poata sa ofere mai multe optiuni de plata – carduri de credit si debit, carduri cadou si coduri promotionale, numerar si cecuri – si un sistem POS potrivit le va permite sa faca acest lucru. In plus, in cazul in care restaurantul dvs. atrage multi straini (relaxarea restrictiilor de deplasare va readuce turistii), software-ul dvs. ar trebui sa permita tranzactiile cu mai multe monede. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati pe messenger si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ