fbpx

Un WMS performant va transforma depozitul nostru in unul al viitorului

Home/CRM, ERP, News, SoftONE, WinMENTOR/Un WMS performant va transforma depozitul nostru in unul al viitorului

Un sistem WMS la noi in tara este  conceput ca fiind un soft pentru a realiza mai usor gestiunea marfurilor din depozit, de la receptia acestora si pana la livrarea lor, lucru care ajuta considerabil la eficientizarea tutror activitatilor din companie. 

Avand la baza functionalitati multiple, un sistem WMS elimina activitatile repetitive realizate manual, acest lucru realizandu-se prin optimizarea spatiului si automatizarea proceselor din depozit, fiind o componenta importanta a lantului de aprovizionare. 

Solutia pentru gestionarea depozitelor poate fi intr-o arhitectura WMS de sine statatoare, insa poate sa faca parte si dintr-un sistem ERP sau dintr-o suita de sisteme din sfera supply chain management. 

Avantajele: 

In primul rand, o astfel de solutie iti permite sa gestionezi un numar nelimitat de depozite; angajati; reguli de picking, asezare si reaprovizionare. Un sistem de tip WMS iti ofera sugestii de asezare a produselor in depozit si le indica angajatilor localizarea produselor in spatiile de stocare. 

Mai mult, solutia te ajuta sa reorganizezi rapid fluxurile de lucru din depozit, in asa fel incat sa te adaptezi cu usurinta la noi schimbari, fara sa fie necesar sa recurgi la dezvoltari suplimentare. 

In plus, unele sisteme de soft WMS au o structura modulara care permit implementarea treptata a soft-ului in cadrul companiei tale, incepand de la cateva functionalitati de baza si ajungand pana la automatizarea completa a depozitelor. In acest fel poti incepe procesul de optimizare a activitatilor din depozit cu o investitie mica, adaugand functionalitati pe masura ce iti dezvolti afacerea. 

Ce beneficii aduce un soft WMS in depozit? 

  • utilizezi inteligent spatiul din depozit, prin sugestii de asezare a marfurilor
  • cresti productivitatea angajatilor, prin automatizarea activitatilor repetitive si monitorizarea in timp real a task-urilor efectuate 
  • reduci timpul dedicat pentru procesarea comenzilor si trimiterea lor catre depozit 
  • reduci timpul de raportare si analiza a stocurilor 
  • scazi timpul dedicat activitatilor de receptie, asezare, inventariere, picking etc. 
  • scazi costurile asociate cu procesul de gestionare a retururilor ca urmare a automatizarii operatiunilor din depozit
  • reduci rata erorilor produse la procesarea comenzilor 
  • cresti viteza de rotatie a loturilor, dar si calitatea marfurilor prin monitorizarea procedurilor 
  • ai vizibilitate end-to-end in lantul logistic 
  • gestionezi eficient forta de munca prin functionalitati de tipul Labor Management, Labor Tracking sau Task Management / Manager 
  • cresti acuratetea si accesibilitatea informatiilor legate de statusul stocurilor si spatiul de depozitare 

Cum imi dau seama daca am nevoie de un WMS depozit? 

Simplu am raspunde noi! Ai nevoie de un sistem WMS depozit daca intampini una sau mai multe dintre urmatoarele provocari: 

  • Pierzi mult timp cu procesarea comenzilor si trimiterea lor catre depozit. 
  • Inregistrezi greseli cand vine vorba de comenzile clientilor si livrezi produse cu caracteristici usor diferite din cauza manipularii manuale a marfurilor si pierderii de informatii pe traseu. 
  • Operatiunile de depozitare si livrare ale companiei tale cresc constant in complexitate si volum.
  • Desfasori cu dificultate procesul de picking din cauza dimensiunii mari a depozitului sau a numarului mare de produse si de variante de produs disponibile. 
  • Angajatii tai nu reusesc sa identifice usor comenzile aferente clientilor de care se ocupa. 
  • Ai probleme cu trasabilitatea marfurilor si gestionarea retururilor de la clienti. 
  • Timpul de procesare al comenzilor este lung, iar o parte din clienti renunta la serviciile tale. 
  • Apar diferente intre marfa comandata si cea receptionata si nu exista o modalitate eficienta de inregistrare a acestora. 

Cum faci sa ramai semnificativ pe o piata cu tot mai multi competitori? Eliminand din depozit acele probleme care te impiedica sa atingi potentialul maxim al afacerii tale. 

Stocul de spatii industriale si logistice aproape s-a dublat in ultimii ani, cerinta in crestere pentru astfel de spatii  determinand  automat o concurenta mai mare si, ca rezultat, nevoia de eficientizare a business-urilor existente. Prin urmare, e de inteles ca un depozit bine pus la punct a devenit o necesitate pentru cei care isi doresc sa ramana relevanti pe piata romaneasca.

1. Capital blocat in stocuri

Excedentul de stoc reprezinta una din cele mai costisitoare probleme pentru operatiunile din lantul de distributie. Un segment important al pietei opereaza cu surplus de stoc in spatiul de depozitare. Atunci cand administratorii depozitelor nu au o situatie exacta a stocului curent, in multe cazuri, masura aplicata este aprovizionarea depozitului cu un volum de marfa mai mare decat cel necesar. Metoda le ofera administratorilor o acoperire si o certitudine ca nu vor ramane fara marfa, insa presupune si un capital blocat in stocuri. Implementarea unui sistem pentru managementul depozitului permite automatizarea procesului de aprovizionare, oferind in acelasi timp vizibilitate asupra stocurilor disponibile. Totodata, functia integrata de reaprovizionare va sugera in mod automat completari de stoc in baza unor criterii stabilite de operatori.  

Un soft adecvat suporta doua tipuri de reaprovizionare: 

  • On time – proces ce se deruleaza odata cu picking-ul. Pentru produsele care nu au stoc suficient se genereaza task-uri de reaprovizionare. 
  • Off time – proces realizat independent de perioadele de picking si de obicei la diferite intervale de timp, astfel incat, in timpul operatiunilor de picking sa nu fie necesara reaprovizionarea in depozit. 

2. Picking gresit si produse ratacite 

Erorile inregistrate in procesul de depozitare, dar si cele realizate de o activitate necorespunzatoare de picking pot afecta negativ utilizarea resurselor din depozit. Nedepistate la timp, acestea se traduc in costuri operationale crescute si un grad scazut de satisfactie al clientilor. Automatizarea activitatilor din depozit elimina astfel de riscuri, iar orice eroare produsa in zona de picking este depistata imediat, problema putand fi remediata inainte de a produce costuri suplimentare sau de a afecta imaginea companiei. Prin utilizarea unui soft dedicat automatizarii, produsele sunt identificate si colectate corect si rapid prin variate metode, in functie de necesitati. Picking-ul se poate face printr-un terminal mobil conectat la soft si/sau pe baza unei liste de picking.
Astfel, cu ajutorul sistemului software sunt puse la dispozitie doua moduri de realizare a procesului de picking: 

Pe baza pe listelor de picking generate de sistem – permite tehnicile utilizate in metoda pe baza de comanda (exceptand Blank Order Picking), la care se adauga: Zone Picking – picking pe zona si Multiple Order Picking – picking pentru mai multe comenzi.

3. Erorila inventar

O alta situatie ce nu trebuie trecuta cu vederea este inventarierea gresita, problema ce apare de regula atunci cand gestiunea stocului se realizeaza manual, cu pixul si hartia. Contorizarea manuala, pe langa faptul ca este predispusa la erori, este si consumatoare de timp. Inlocuirea acestor procese manuale cu un sistem automatizat, care utilizeaza scanere de coduri de bare, poate reduce atat timpul de lucru, cat si erorile umane. Mai mult, atunci cand marfa este scanata si numarata cu ajutorul unui sistem software, datele sunt adaugate in mod automat in sistemul de management al inventarului, limitand sarcinile administrative la un minim si asigurand acuratetea informatiilor. 

4. Timpul pierdut cu angajatii

Atunci cand nu sunt utilizate solutii software si instrumente specifice pentru optimizarea depozitelor, pickerii intampina dificultati in identificarea produselor, angajatii noi au nevoie de luni de instruire, iar procesarea unei comenzi dureaza mult prea mult. Prin imbunatatirea structurii operationale, procesele de picking devin usor de asimilat chiar si de catre lucratorii neexperimentati, nefiind necesara recrutarea de personal specializat. 

Astfel, folosind soft-ul adecvat, perioada dedicata instruirii unui angajat nou poate fi redusa chiar si la 2-3 zile. Mai mult, sistemele pentru managementul depozitelor permit generarea de rute optime de deplasare in spatiul de depozitare si prioritizeaza picking-ul in functie de dimensiunea si cantitatea de produs. In acest mod, angajatii devin mai productivi, economisesc timp, rezultand si o crestere a ratelor de procesare a comenzilor.

5. Intarzieri si erori cauzate de aprovizionarea manuala

Probleme pot sa apara si la intrarea marfurilor in depozit. Unii operatori inca mai utilizeaza procese manuale de aprovizionare. In acest mod, actualizarea stocului dureaza mult, este predispusa la erori, iar comenzile de iesire inregistreaza intarzieri. In schimb, pentru o receptie mai rapida a marfurilor, angajatii din depozite pot utiliza si scanere cod bare, datele fiind transmise automat catre softul de management al depozitului, fara alte activitati suplimentare. In acest mod, aprovizionarea se realizeaza intr-un timp mult mai scurt, iar erorile de inventar la intrare in depozit sunt eliminate. 

Succesul se bazeaza pe: Automatizare 

Companiile se axeaza tot mai mult pe solutii de automatizare pentru a creste productia si a reduce costurile, in contextul in care forta de munca potrivita este din ce in ce mai greu de gasit, iar cerintele pietei tot mai exigente. Astfel, imbunatatirea managementului depozitelor prin utilizarea de solutii software, tendinta imbratisata de catre tot mai multe companii, va contribui inevitabil la cresterea competitivitatii din mediul de afaceri actual.
Un sistem pentru managementul depozitului ajuta nu doar la eliminarea problemelor curente din spatiul de depozitare, ci si la imbunatatirea peformantelor de business. Multi dintre managerii si antreprenorii din Romania au inteles acest aspect si au ales sa raspunda la provocarile curente prin implementarea de soft-uri flexibile si intuitive pentru managementul depozitelor. 

Cateva criterii de alegere a unui WMS, pe scurt: 

Strategia de afaceri 

In primul rand, trebuie sa cunosti foarte bine care sunt problemele cu care se confrunta afacerea ta si ce strategie trebuie sa urmezi, in asa fel incat cerintele business-ului sa corespunda cu functionalitatile si capabilitatile sistemelor de tip WMS. Daca ai definit cu atentie nevoile afacerii tale, urmatorii pasi sunt simpli. 

Tehnologie de top 

Opteaza pentru un WMS care foloseste tehnologii de ultima generatie si care este dezvoltat pe platforme testate la nivel international, astfel incat sa nu apara limitari in ceea ce priveste cresterea sau scalabilitatea solutiei. 

Un sistem care are in spate o tehnologie invechita poate crea probleme din cauza functionalitatilor limitate, mai ales in contextul in care cerintele de standard si performanta din partea clientilor externi se modifica in permanenta. 

Adaptarea unui WMS 

Un sistem WMS trebuie sa se plieze dupa activitatea ta si nu invers. 

Asigura-te ca software-ul are abilitatea de a se adapta la modificarile provocate de cerintele clientilor sau mix-ul de produse aflat in continua schimbare. 

Totodata, este necesar ca solutia WMS sa poata integra noi module, astfel incat sa permita upgrade-uri in functie de modificarile produse in domeniul tau de activitate. 

Furnizor stabil 

Alege un partener de incredere care, pe langa soft-ul WMS necesar pentru depozit, iti poate asigura si servicii de suport, mentenanta si consultanta oricand ai nevoie, toate acestea la un raport calitate-pret corect. 

Flexibilitate in integrarea cu alte sisteme 

Alege o solutie WMS care se integreaza cu orice sistem de tip ERP, astfel incat cele doua sa functioneze ca o singura solutie completa ce permite sincronizarea informatiilor, transmiterea si preluarea de date detaliate. 

Odata ce sistemul de management pentru depozit se poate conecta la alte solutii implementate in compania ta, vei reusi sa simplifici activitatea si sa obtii o vizibilitate mai mare asupra operatiunilor din depozit. 

Interfata prietenoasa 

Opteaza pentru un WMS intuitiv si usor de utilizat care sa creasca productivitatea angajatilor tai. Prin folosirea unui sistem pentru managementul depozitelor usor de asimilat, reduci timpul alocat instruirii angajatilor in folosirea aplicatiei. Mai mult, minimizezi si rata de producere a erorilor ce pot sa apara la utilizare. 

Fie ca desfasori o activitate de distributie, productie, retail sau logistica, o solutie de tip WMS este un “must have” daca vrei sa ai control asupra fluxurilor de lucru din cadrul depozitelor si sa asiguri un nivel ridicat de performanta si acuratete in operatiunile logistice. 

Cu sistemul nostru WMS ai vizibilitate crescuta asupra activitatilor desfasurate in depozit. Te asiguri ca fiecare comanda este procesata si pregatita corect, avand acces in orice moment la starea acesteia: in asteptare, in culegere, la impachetare etc. Poti personaliza starile prin care trece o comanda in functie de fluxurile tale si de domeniul de activitate al firmei tale 

Deci, un sistem WMS iti permite sa ai un control al receptiilor, depozitarii, colectarii comenzilor si livrarii coletelor. Solutia noastra WMS, prin intermediul modulului Depozitare, functioneaza integrat cu modulele Aprovizionare, Cumparari, Stocuri, Livrari si Comenzi ale aplicatiei noastre ERP.  

Daca v-am captat atentia si doriti sa primiti mai multe informatii sau sa discutam impreuna despre nevoile companiei dumneavoastra, echipa noastra cu o experienta vasta, va sta la dispozitie sa gasim raspunsuri la toate intrebarile pe care le-ati pregatit. 

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere, puteti sa ne contactati telefonic sau pe mail si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru mai multe informatii, intrebari, nelamuriri, va stam la dispozitie atat prin intermediul functiei de chat de pe site, cat si telefonic sau la sediul nostru.

Activ